15 کشته و زخمی در حمله طالبان به پاسگاه نیروهای ارتش در ولایت غور
(last modified Sun, 04 Aug 2019 06:37:41 GMT )
اسد 13, 1398 11:07 Asia/Kabul

نمایندگان مردم غور در شورای ولایتی با انتقاد از عدم توانایی نیروهای امنیتی در تامین امنیت در شماری از پاسگاه های امنیتی از کشته و زخمی شدن 15 تن از نیروهای ارتش در قرارگاه «بندبایان» خبر داده اند.

بنا به گفته اعضای این شورا طالبان مسلح این پایگاه نیروهای ارتش را مورد حمله قرار داده و در یک درگیری 7 تن از سربازان اردوی ملی افغانستان را به قتل رسانده و 8 تن دیگر را زخمی کردند.

«غلام سخی جاوید» نماینده مردم غور در شورای ولایتی وضعیت امنیتی در این منطقه از کشور را نگران کننده خواند و تصریح کرد: افراد وابسته به گروه های مسلح مخالف دولت خیلی به راحتی پاسگاه ها و مراکز امنیتی را مورد حمله قرار می دهند و تلفات و خساراتی را به دولت افغانستان وارد میکنند.

جاوید با بیان اینکه این حمله طالبان تلفات سنگینی را به نیروهای ارتش وارد کرده اظهار داشت: تا کنون از سرنوشت 15 تن دیگر از سربازان اردوی ملی که در این رویداد ناپدید شده اند خبری در دست نیست.

عضو شورای ولایتی غور با اشاره بر اینکه این قرارگاه ارتش در 40 کیلومتری مرکز شهر فیروزکوه  قرار دارد، اظهار داشت:  طالبان موفق شدند پس از ساعتی درگیری این مرکز امنیتی را به تصرفشان درآورند.

گزارش های که از محل رسیده حاکی از قطع ارتباطات مخابراتی توسط طالبان در این محل است.

 در همین حال «عبدالحی خطیبی» سخنگوی والی غور در گفتگو با رادیودری حمله طالبان بر قرارگاه نیروهای ارتش در بندبایان را تایید کرد و گفت: در این رویداد تلفاتی به نیروهای اردوی ملی وارد شده است.

خطیبی با اشاره بر اینکه طالبان پس از این حمله متواری شده و هم اکنون این محل در کنترل نیروهای دولتی قرار دارد، گفت: آمار دقیقی از کشته، زخمی و ناپدید شدگان نیروهای ارتش وجود ندارد اما مسئولان محلی به منظور تثبیت آمار هیاتی را به این محل اعزام کردند تا قضیه را از نزدیک بررسی کرده و آسیب شناسی نیز صورت گیرد.

این دومین باری است که افراد وابسته به گروه طالبان قرارگاه نیروهای ارتش را در 3 ماه اخیر مورد حمله قرار داده و هر باره تلفات و خساراتی را به این نیروها وارد کرده اند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی از هرات موجود است.

 

 

کلیدواژه