واکنش ها به انفجار خودروی حامل کارمندان شبکه تلویزیونی خورشید افغانستان
(last modified 1398-05-14T12:45:53+00:00 )
اسد 14, 1398 17:15 Asia/Kabul
  • واکنش ها به انفجار خودروی حامل کارمندان شبکه تلویزیونی خورشید افغانستان

انفجار تروریستی در مسیر خودروی حامل کارمندان شبکه تلویزیونی خورشید افغانستان ، واکنش های گسترده داخلی این کشور را بدنبال  داشت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان روز دوشنبه در بیانیه ای درواکنش به انفجار تروریستی در مسیر خودروی حامل کارمندان شبکه تلویزیونی خورشید این کشور اعلام کرد،  دشمنان افغانستان  بدانند که مردم این سرزمین برای حفاظت از ارزش ها و آزادی های خود همیشه آماده دفاع هستند و این نوع اعمال بزدلانه هرگز اراده مردم افغانستان را تضعیف نخواهد کرد.

« عبدالله عبدالله»  رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان نیز گفت، گروه های تروریستی با چنین حملاتی  نمی توانند مانع فعالیت رسانه ها در افغانستان شوند.

کمیته هماهنگی خبرنگاران افغانستان هم در واکنش به انفجار بمب در مسیر خودروی حامل کارکنان شبکه تلویزیونی خورشید در بیانیه ای اعلام کرد ، حمله به  کارمندان رسانه ها و افراد غیرنظامی، جنایات جنگی است .

عصر دیروز (یک شنبه) بمبی کار گذاشته شده در  مسیر عبور یک دستگاه خودروی حامل کارکنان شبکه تلویزیونی خورشید افغانستان در کابل  منفجر شد که بر اثر آن دو نفر کشته و و 25 نفر دیگر زخمی شدند .

هنوز فرد یا گروهی مسولیت این انفجار تروریستی رابرعهده نگرفته است.

براساس گزارش سازمان های مدافع خبرنگاران در افغانستان در 18 ماه گذشته 25  خبرنگار ، تصویر بردار و کارکنان رسانه های جمعی افغانستان در انفجارها و حملات تروریستی کشته شدند.

کلیدواژه