اسد 15, 1398 08:07 Asia/Kabul
  • پیام تسلیت رئیس جمهور افغانستان به مناسبت درگذشت

رئیس جمهوری افغانستان درگذشت آیت الله "محمد آصف محسنی" روحانی برجسته این کشور را ضایعه ای جبران ناپذیر برای مردم افغانستان و جهان اسلام دانست.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان دوشنبه شب در پیامی با تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله محسنی اعلام کرد: این عالم جلیل القدر علاوه بر بهرمندی از اخلاق، سجایای نیک و تبحر در عرصه علوم اسلامی، در دوران جهاد برحق مردم افغانستان نیز تلاش های خستگی ناپذیر انجام داد.
اشرف غنی خاطر نشان کرد: تالیفات و آثار ارزشمندی در حوزه‌ علوم اسلامی از آیت الله محسنی برجا مانده است که می تواند مشعل راه نسل های بعد شود و میراث‌ ماندگار برای مسلمانان افغانستان و جهان اسلام به‌شمار ‌رود.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل هم در پیامی درگذشت آیت الله محسنی را به دولت و ملت افغانستان به ویژه اعضای خانواده، مقلدان و شاگردان آن مرحوم تسلیت گفت.

آیت الله "محمد آصف محسنی" از مراجع تقلید شیعیان افغانستان در سال 1314 هجری شمسی در شهر "قندهار" چشم به‌جهان گشود و پس از تحصیلات ابتدایی در علوم دینی عازم نجف اشرف شد و یکی از شاگردان مرحوم آیت الله حکیم و مرحوم آیت الله خویی بود.

آیت الله محسنی در تدوین قانون اساسی افغانستان و رسمیت یافتن مذهب تشیع در افغانستان نقش اساسی را ایفا کرد.

آیت الله محسنی پس از یک عمر تلاش در عرصه های مختلف روز دوشنبه در سن 84 سالگی دار فانی را وداع گفت.

کلیدواژه