اسد 24, 1398 16:16 Asia/Kabul
  • انتقادها از کندی عملیات نظامی در ولایت تخار

طالبان دو هفته پیش در یک حمله گروهی بخش های از شهر کهنه ولسوالی اشکمش را تصرف کرده و خودش را تا نزدیکی های فرماندهی پولیس و ساختمان ولسوالی رسانده اند.

با وجود آنکه ارتش،پولیس و امنیت ملی به این ولسوالی نیرو فرستاده اند تا در برابری طالبان بجنگند، اما عملیات هیچ دست آورد نداشته است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،سمیع الله باشنده ولسوالی اشکمش میگوید طالبان در نزدیکی های بازار ولسوالی حضور گسترده دارند و هر روز تهدید آنها بیشتر میشود.

به گفته این باشنده ولسوالی اشکمش با وجود آنکه نیروهای زیادی ارتش به این ولسوالی آمده اند،اما در برابر طالبان نمی جنگند.

سید صلاح الدین دیگر باشنده این ولسوالی میگوید نیروهای ارتش اراده برای سرکوب طالبان ندارند و افراد این گروه در حالی ساز و برگ نظامی اند،احتمالاً اشکمش به دست طالبان سقوط کند.

یک منبع در اداره محلی اشکمش نیز میگوید نسبت بی توجهی مقامات حکومت محلی تخار و مسوولین ارتش،عملیات نظامی در این ولسوالی متوقف است و خطر سقوط ولسوالی به دست طالبان بیشتر شده است. به گفته این منبع اگر به زودی نیروهای امنیتی وارد عمل نشوند فاجعه بزرگی در راه است.

با این حال جواد هجری سخنگوی والی تخار میگوید نیروهای کافی در ولسوالی اشکمش حضور دارند.بابت پیش آمدن عید قربان عملیات به تعویق افتاده  و به زودی نبرد علیه طالبان در این ولسوالی آغاز خواهد شد.

مسوولان رده اول طالبان و قطعه سرخ این گروه از مدتی به این سو در ولسوالی اشکمش حضور دارند و در حالی برنامه ریزی برای تصرف مرکز ولسوالی اشکمش هستند.

کلیدواژه