اسد 29, 1398 08:08 Asia/Kabul
  •  اردکانیان: ایران و افغانستان به مرکز انرژی منطقه تبدیل می شوند

وزیر نیروی ایران گفت: با فعال کردن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان، دو کشور در حوزه های مختلف به مرکز انرژی منطقه تبدیل خواهند شد.

«رضا اردکانیان» وزیر نیرو و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان روز دوشنبه در مراسم یکصدمین سالگرد استقلال افغانستان در تهران با تبریک فرا رسیدن این روز به ملت و دولت این کشور، افزود: ایران و افغانستان در حال گسترش همه جانبه روابط خود در حوزه‌های مختلف از جمله همکاری‌های برقی، نفت و گاز و تولید انرژی باد و خورشید با هدف رفع نیازمندی‌ها و صدور آن به دیگر کشورهای منطقه هستند.
وزیر نیروی ایران افزود: این وزارتخانه به عنوان مسئول کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان آماده هرگونه همکاری با هدف توسعه روابط دوجانبه و ایجاد رفاه همه جانبه برای مردم دوکشور است.
اردکانیان با بیان اینکه در حال حاضر حدود 16 هزار دانشجوی افغان مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های ایران هستند، گفت: در حوزه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران برای رفع نیازمندی‌های آموزشی افغانستان در سطح آموزش عالی سالانه 500 بورس تحصیلی به دولت افغانستان اعطا کرده است.
رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان همچنین گفت: ایران ثبات و امنیت افغانستان را ثبات و امنیت خود می داند و برای ارتقای آن بی‌وقفه تلاش می‌کند.

کلیدواژه