سنبله 04, 1398 13:08 Asia/Kabul
  • والی هرات به دنبال راه حلی برای تامین امنیت غرب هرات‎

والی هرات در سفر به ولسوالی زنده جان از مسئولان دولتی و امنیتی ولسوالی های غربی هرات خواست تا در تامین امنیت و جلوگیری از فعالیت های گروه های تروریستی متحدانه عمل کنند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،زنده جان در 80 کیلومتری مرکز شهر هرات موقعیت دارد و طی 18 سال گذشته از امنیت خوبی برخوردار بوده است.

اما اخیر افراد مسلح وابسته به گروه های مخالف دولت سعی کرده اند تا امنیت را در این منطقه بر هم بزنند.

مین گذاری کنار جاده ای و حمله مسلحانه بر ولسوال این منطقه نگرانی ها را از بدتر شدن وضع امنیتی در بین شهروندان این منطقه بیشتر کرده است.

«عبدالقیوم رحیمی» والی و رییس شورای نظامی ولایت هرات به دلیل یافتن راه حلی مناسب بخاطر تامین امنیت و جلوگیری از فعالیت های ضد دولتی ولسوالان غوریان، زندجان و کهسان را فرا خواند و با آنان در این باره گفتگو کرده است.

این عالی ترین مقام دولتی در هرات از این ولسوالی ها که در مسیر بزرگراه هرات-اسلام قلعه واقع شدند و افغانستان را به جمهوری اسلامی ایران وصل میکند به عنوان ولسوالی های کلیدی نام برد و تاکید کرد: هرگز اجازه نخواهد داد تا مخالفان مسلح دولت این  مناطقه امن هرات را به مشکلی مواجه سازند.

«جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات در گفتگو با رادیو دری با بیان اینکه رییس شورای نظامی هرات از ولسوالان خواسته است تا تدابیر و تمهیدات ویژه ای را به منظور هماهنگی بیشتر در مهار ناامنی ها روی دست بگیرند، گفت: در صورت همکاری این ولسوالی‌ها، می‌توان عملیات‌های پاکسازی را حتی در دورترین نقاط راه اندازی کرد و زمینه بهبود وضعیت را فراهم کرد.

فرهاد تصریح کرد: والی هرات در این جلسات به گسترش سطح همکاری های منطقه ای بین ولسوالان به منظور توسعه تجارت، کشاورزی و دامداری تاکید کرد و گفته است: مسئولان محلی باید با رهبران قومی در بحث امنیت و اقتصاد مشوره کنند.

سخنگوی والی هرات خاطرنشان کرد: در این ملاقات رحیمی به آغاز قریب الوقوع صادرات انگور و انجیر این ولسوالی ها به خارج افغانستان نگاهی داشت و تصریح کرد: دولت افغانستان متعهد است تا با ایجاد زمینه های خوب کشاورزی، بسته بندی، و فروش محصولات کشاورزان در بازارهای جهانی از این قشر از جامعه حمایت کند.

با این همه اما شهروندان زنده جان از کلید خوردن ناامنی در این ولسوالی، حضور افراد تفنگدار مخالف دولت در ولسوالی غوریان و جولان نیروهای وابسته به گروه طالبان در ولسوالی کهسان آن هم در منطقه احمد آباد در مسیر بزرگراه هرات-اسلام قلعه بیشتر از هر زمان دیگری نگران هستند.

کلیدواژه