سنبله 06, 1398 18:33 Asia/Kabul
  • روز برگزاری انتخابات نتایج آرای هر نامزد مشخص می‌شود
    روز برگزاری انتخابات نتایج آرای هر نامزد مشخص می‌شود

کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد: پس از برگزاری انتخابات آینده ریاست جمهوری، این نهاد قادر است نتایج آرای هر نامزد انتخاباتی را تا پایان روز انتخابات مشخص کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «حبیب‌الرحمان ننگ»، رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات، گفت: دستگاه‌های هوشمندی که در این انتخابات استفاده می‌شود، قادرند اطلاعات رأی‌دهندگان و همچنین نتایج آرا را پس از پایان رأی‌گیری به مرکز مخابره کرده و این روند، کمیسیون را قادر می‌سازد تا پایان روز انتخابات، میزان آرای هر نامزد را مشخص کند.

به گفته ننگ، این دستگاه‌ها دارای سیم‌کارت بوده و در پایان روز رأی‌دهی از طریق اینترنت به مرکز کمیسیون انتخابات وصل شده و اطلاعات را به مرکز منتقل می‌کنند. علاوه بر این، دستگاه مذکور‌ دارای کارت حافظه بوده و اطلاعات تمام رأی‌دهندگان در آن ذخیره می‌شود.

وی افزود: در مناطقی که این دستگاه‌ها به اینترنت وصل می‌شود، در مدت 2 الی 3 ساعت کمیسیون به تمام اطلاعات دسترسی پیدا می‌کند.

به نوشته « کوکچه پرس»، به گفته رئیس دبیرخانه کمیسیون انتخابات، اطلاعاتی که این دستگاه به مرکز کمیسیون مخابره می‌کند، به صورت دیجیتال و همچنین عکس برگه نتایج خواهد بود که غیر قابل تغییر بوده و در آن امکان تقلب وجود ندارد.

وی افزود: پس از این ‌که اطلاعات به کمیسیون رسید، این نهاد قادر خواهد بود که مشخص کند هر نامزد چه میزان رأی داشته است.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در تاریخ ۶ مهر سال جاری، یعنی  حدود یک ماه دیگر برگزار شود.

کلیدواژه