سنبله 09, 1398 08:19 Asia/Kabul
  • قاری افغانستانی مقام نخست مسابقات رسانه ملی ایران را کسب کرد

قاری افغانستانی از رادیوی برون مرزی دری صدا و سیمای خراسان رضوی در شانزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی در رشته قرائت موفق به کسب مقام اول این مسابقات شد.

شانزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی برای کودکان و نوجوانان ویژه خانواده‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در رشته‌های مختلف علوم قرآنی در تهران برگزار شد.

«محسن شجاعی» قاری افغانستانی از رادیو دری، در رشته قرائت موفق به کسب مقام اول این مسابقات شد.

این قاری افغانستانی در مورد جزئیات برگزاری این مسابقات گفت: این مسابقات در دو مرحله برگزار شد و در مرحله نخست تمام شرکت کنندگان از تمامی استان‌های ایران به شکل تصویری در مسابفات حضور یافتند.

وی ادامه داد: داوران بر اساس آثاری که به شکل تصویری دریافت کرده بودند نفرات برتر را انتخاب و آن‌ها را به تهران دعوت کردند و مرحله نهایی با حضور شرکت کنندگان برگزار شد و نفرات برتر رشته‌های مختلف معرفی شدند.

این قاری افغانستانی خاطرنشان کرد: من در بخش قرائت در این مسابقات شرکت کرده بودم که موفق به کسب مقام نخست شانردهمین دوره مسابقات شدم.

شجاعی در مورد پیشینه حضور خود در مسابقات قرآنی تصریح کرد: من از  5 سالگی شروع به فراگیری و حفظ قرآن کردم و تاکنون در مسابقات مختلفی نیز موفق به کسب مقام شدم.

وی در ادامه یادآور شد: در سال 1393 نفر اول مسابقات قرآن اسرا در رشته قرائت به سبک منشاوی شدم و سال گذشته نیز در مسابقات شبکه بین المللی الکوثر نفر پنجم در رشته قرآئت قرآن بزرگسالان شدم.

وی یادآور شد: در مسابقات سال‌های گذشته نیز که از طرف رسانه ملی برگزار شد نیز موفق به کسب مقام شدم.

شجاعی افزود: من در حال حاضر با رادیو برون مزری دری رسانه ملی در بخش برنامه‌های قرآنی با این رسانه همکاری دارم.

کلیدواژه