سنبله 09, 1398 15:23 Asia/Kabul

نبردها و درگیری های مسلحانه بین نیروهای طالبان و قوای دولتی در ولایت غور در غرب افغانستان در ده روز گذشته به شدت ادامه داشت و اکنون نیز این زدو خورد های مسلحانه در مناطقی ازغرب فیروز کوه، ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، مسئولان محلی در این ولایت از کشته شدن ده ها تن از طالبان مسلح خبر داده و تاکید کردند: عملیات های نظامی بر علیه افراد وابسته به مخالفان دولت هم چنان ادامه خواهد داشت.

شدت این درگیری ها مردم را نسبت به آینده بهتر ناامید کرده و شماری از شهروندان ولایت غور به دلیل حفظ جانشان مجبور شدند خانه هایشان را ترک کنند و به مناطق امن پناه ببرند.

طالبان اما در برابر نیروهای دولتی مقاومت میکنند و حملاتشان را بر ولسوالی های دولینه، تیوره، شهرک و مرکز این ولایت شدت بخشیده اند.

«غلام ناصر خاضع» والی غور در گفت و گو با رادیودری، از کشته شدن بیش از 150 تن از طالبان مسلح در یک هفته گذشته در غور خبر داد و تاکید کرد: این تلفات طالبان را زمین گیر کرده و مجبور به فرار کرده است.

والی غور با بیان اینکه شمار زیادی از روستاهای ولایت غور از حضور و فعالیت نظامی طالبان پاکسازی شده است، اظهار داشت: مردم در این ولایت طالبان و امارت آنان را نمی پذیرند و همواره در هماهنگی با دولت افغانستان در برابر هجوم طالبان از مناطق محل سکونت شان دفاع و حراست کردند.

والی غور با اشاره بر اینکه طالبان مسلح به دلیل تصرف بخش هایی از این ولایت هزینه های زیادی انجام داده و تلفات بی شماری داده اند، خاطرنشان کرد: ولایت غور به دلیل موقعیت استراتیژیک آن همواره در محراق توجه مخالفان مسلح دولت بوده و سعی شده است افراد وابسته به گروه های تروریستی در کوه پایه های این ولایت نفوذ کنند و راه میانبری برای رسیدن طالبان از جنوب به شمال را باز کنند.

والی غور نیز حضور این افراد را در وخیم تر شدن اوضاع امنیتی در این منطقه از کشور خطرناک دانسته تاکیدکرد: فعالیت های ضد دولتی افراد وابسته به گروه طالبان نباید نادیده گرفته شود.

این مقام محلی در غور اظهار داشت: در شرایط کنونی که طالبان در این ولایت زمین گیر شده و توان رویارویی از آنان گرفته شده است باید دولت وحدت ملی به منظور ریشه کن کردن آنان عملیات های بیشتر نظامی را در این ولایت راه اندازی کند و از تجدید قوای آنان جلوگیری نماید.

جزئیات بیشتراین خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.

کلیدواژه