۱۲۰ کشته و زخمی از گروه طالبان در فراه‎
(last modified 1398-06-16T06:20:21+00:00 )
سنبله 16, 1398 10:50 Asia/Kabul

همانگونه که تصور میشد طالبان مسلح از چند بخش بر مرکز شهر فراه در غرب افغانستان حمله کردند و برای ساعاتی کنترل مناطقی را در دست گرفتند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، درگیری شدید میان نیروهای امنیتی و طالبان در منطقه باغ پل ، ریگی، چهارباغ و قلعه زمان خان در حومه شهر فراه ، باشندگان این ولایت را از هر زمان دیگری نسبت به بدتر شدن وضعیت نگران کرد.

در عین حال گزارش هایی از ولسوالی های اناردره، شیب کوه و قلعه کاه میرسد که این مناطق هم چنان در محاصره نیروهای مسلح مخالف دولت قرار دارد.

محب الله محب سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت فراه در گفت و گو با رادیودری با اشاره بر اینکه صدها تن از افراد تفنگدار مخالف دولت به منظور انجام حملاتی بر مواضع نیروهای امنیتی این عملیات را سازماندهی کرده بودند، گفت: گروه طالبان تمام عزم شان را جزم کرده بودند که در این حمله سنگین بتوانند بخش هایی از شهر فراه را به تصرفشان درآورند.

محب از شکست سنگین طالبان در این نبردها حکایت دارد.

این مقام امنیتی فراه با بیان اینکه نیروهای مسلح افغانستان در آغازین دقایق این حمله طالبان تدابیر و تمهیدات ویژه امنیتی را روی دست گرفتند، تصریح کرد: ۸۵ تن از افراد مسلح وابسته به گروه طالبان در نبردهای زمینی و همچنان بمباران هوایی جنگنده های خارجی کشته و بیش از ۳۰ تن دیگر از افراد مهاجم زخمی شدند.

سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت فراه از آمادگی های نیروهای امنیتی به منظور راه اندازی عملیات پاکسازی در مناطق آسیب پذیر فراه خبر داد و تصریح کرد:‌هم اکنون نیروهای بیشتر امنیتی و دفاعی در روستاها و مراکز ولسوالی های تحت تهدید امنیتی مستقر شده و بازرسی خانه به خانه به منظور بازداشت افراد طالبان را نیز آغاز کرده اند.

محب به مخالفان مسلح دولت هشدار داد، از شکست های پی هم و سنگین نیروهایشان در میادین مختلف نبرد درس بگیرند و باعث آزار و اذیت مردم نشوند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی افغانستان با تمام توان از تمامیت ارضی کشور در برابر هجوم طالبان دفاع و حراست میکنند و به دشمنان مردم افغانستان اجازه نخواهند داد امنیت و آسایش مردم را بر هم بریزند.

در صفحات اجتماعی ویدوهایی دست میشد که نشان دهنده حضور طالبان در مرکز شهر فراه بود.

سخنگوی پلیس فراه نیز تایید کرد که برای دقایقی طالبان موفق شدند به مرکز شهر فراه وارد شده و مرکز جلب و جذب ارتش را نیز در کنترل خود داشته باشند اما گفت،نیروهای دفاعی به دلیل کمبود نیرو عقب نشینی کرده و مجدداً با تجدید قوا بر طالبان حمله کردند و این مناطق را از تصرف آنان آزاد کردند.

در همین حال شاهدان عینی میگویند شهروندان فراه از این رویداد به شدت ترسیده اند وبه فکر فرار از این محل ها می باشند.

اجساد کشته شدگان گروه طالبان در نزدیکی های شهر فراه منظره وحشتناکی را به وجود آورده و طالبان مسلح در تلاش هستند تا قربانیان این رویداد را به مناطق تحت تصرفشان انتقال دهند اما نیروهای امنیتی مانع بزرگی بر سر راه آنان هستند.

 صبح امروز امنیت نسبی در این شهر حاکم شده و شماری از مغازه ها نیز باز شده است.

اما نشانه های ترس و وحشت در چهره های مردم خسته از جنگ و نابسامانی های فراه بوضوح دیده میشود.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.

کلیدواژه