واکنش دولت افغانستان به توقف مذاکرات صلح آمریکا با طالبان
(last modified Sun, 08 Sep 2019 07:00:10 GMT )
سنبله 17, 1398 11:30 Asia/Kabul
  • واکنش دولت افغانستان به توقف مذاکرات صلح آمریکا با طالبان

ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به توقف مذاکرات صلح آمریکا با طالبان باردیگر تاکید کرد روند صلح باید با محوریت و مالکیت مردم و دولت افغانستان باشد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ازکابل ، دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان امروز در بیانیه ای اعلام کرد مردم و دولت  خواستار صلح پایدار و با عزت هستند و به تلاش ها برای رسیدن به صلح متعهد است اما مانع اصلی در روند صلح، ادامه خشونت ها و جنگ جاری طالبان است.همچنین در بیانیه ریاست جمهوری افغانستان آمده است دولت  همواره تاکید کرده است که صلح واقعی زمانی برقرار  می شود که طالبان کشتار افغانها را متوقف کند ، آتش بس را بپذیرد و برای مذاکرات مستقیم با دولت افغانستان حاضر شود.در این بیانیه بار دیگر بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در زمان تعیین شده  6 میزان  تاکید شده است .

رئیس جمهور آمریکا شنبه شب از توقف مذاکرات قطر و  لغو نشست محرمانه‌ای که قرار بود با سران ارشد طالبان در "کمپ دیوید" داشته باشد خبر داد.

 "دونالد ترامپ" در توییتر اعلام کرد، این نشست محرمانه  را به دلیل برعهده گرفتن انفجار روز پنجشنبه کابل از سوی طالبان که در آن نظامیان امریکائی هدف قرار گرفتند لغو کرده است.

کلیدواژه