مشکلات معلولان ولایت تخار در دریافت مستمری
(last modified Sat, 21 Sep 2019 08:43:07 GMT )
سنبله 30, 1398 13:13 Asia/Kabul

معلولین در تخار از یک سال به اینسو امتیاز شان را دریافت نکرده اند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری ، شماری از معلولین و خانواده شهدا در ولایت تخار در گفتگو با رادیو دری  میگویند که از یک سال به اینسو امیتازات معلولیت خود را دریافت نکرده اند.

به گفته آنان برخورد دو گانه در اداره شهدا و معلولین تخار و همچنان بی پروایی کارمندان این اداره سبب شده تا آنان امتیازات شان را به وقت معین دریافت نکنند.

تمنا،یکی از معلولین در شهر تالقان میگوید همه روز صدها تن از معلولین و خانواده شهدا پیش دفتر آمریت شهدا و معلولین تخار انتظار میکشند تا امتیازات شان پرداخته شود،مگر به خواست های آنان رسیده گی نمی شود.

او میگوید باید حکومت به معلولین توجه جدی داشته باشد، برای اینکه قشر آسیب پذیر و نیازمند جامعه اند.

این ساکن شهر تالقان میگوید :سه بار کوپی کتابچه و کوپی کارت بانکی خود را به اداره شهدا و معلولین دادیم، هنوز خبری نیست. چند روز پیش به اداره شهدا رفتم میخواستم کوپی کارت خود را بدهم هنوز جدول به بانک نرفته بود. فکر میکنم که باید پول داشته باشی و یا واسطه در پیش کارمندان داشته باشی .

با این همه تاج الدین قاضی زاده ریس انجمن شهدا و معلولین ولایت تخار نیز از به وقت نرسیدن امتیاز معلولین و خانواده شهدا انتقاد میکند. آقای قاضی زاده اما حکومت مرکزی را در نه پرداخت به موقع امتیازات معلولین متهم می سازد.

آقای قاضی زاده میگوید بیش از هزار تن از معلولین و خانواده شهدا امتیازات یکساله شان را به دست نیاورده اند.

ریس انجمن شهدا و معلولین تخار میگوید اگر به موقع امتیاز آنان پرداخته نشود، دست به اعتراضات خیابانی و تحصن علیه حکومت خواهند زد.

وی می افزاید : مشکلات های که وزارت داشتند، برای ما گفتند که سالانه 18 میلیارد تخصیص داده میشد که هنوز شهدا و معلولین از وزارت کار جدا نشده بود، اکنون 7 ملیارد تخصیص داده میشود،از همین بابت مشکلات جدی وجود دارد در 34 ولایت کشور. در ولایت تخار هم مشکلات خیلی زیاد است از همین بابت و مشکلات را میدانند همه مردم و رسانه ها، از این بابت سر وصدا ها بسیار زیاد است.

بسم الله شیوه آمر شهدا و معلولین ولایت تخار با رد ادعای معلولین که واسطه و رشوه گیری وجود دارد، میگوید، بیش از دو هزار تن از معلولین و خانواده شهدا امتیازات شان را دریافت کرده اند و  بیش از ده هزار تن دیگر بابت نبود تخصیص بودجه ،موفق به دریافت امتیازات معلولیت شان نشده اند.

آقای شیوه از حل این چالش در آینده های نزدیک خبر میدهد.

وی می افزاید : واقعیت مردم ها مستحق اند که دست شان و چشم شان پول معلولیت و ورثه شهدا هست. اعتراضات شان برحق است و چندی پیش به اساس دستور والی به مرکز تماس گرفتم مکتوب نوشتم، گفتند تا ده روز بعد تخصیص خواهیم داد .مشکلات حل خواهد شد.

مشکلات معلولین ولایت تخار از مدت های زیادی به اینسو جریان دار، چندین بار معلولین و خانواده شهدا در برابر حکومت محلی اعتراض کرده و خواستار پرداخت حقوق شده اند.

 

کلیدواژه