میزان 01, 1398 18:20 Asia/Kabul
  • کمک 8 میلیون یورویی اتحادیه‌ اروپا به کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان

اتحادیه اروپا، برای پشتیبانی از انتخابات ریاست‌جمهوری ششم میزان افغانستان، 8 میلیون یورو به کمیسیون‌های انتخاباتی کمک کرد.

به گزارش  خبرگزاری فارس، «پیری مایدون»، سفیر این اتحادیه در کابل، با امضای یک قرارداد با نماینده‌ توسعه‌ای سازمان ملل متحد برای افغانستان، بر برگزاری انتخابات آزاد، شفاف و فراگیر تاکید و ابراز امیدواری کرد که کمیسیون‌های انتخاباتی بتوانند با برگزاری شفاف انتخابات ریاست جمهوری، اعتماد مردم به کمیسیون‌های انتخاباتی را بازگردانند.

سفیر اتحادیه اروپا، با آن که ناامنی را یک چالش بر سر راه انتخابات خواند اما تاکید کرد که نیروهای امنیتی افغانستان با حمایت نیروهای خارجی توانسته در این زمینه دستاوردهایی داشته باشند.

این پول قرار است از راه نمایندگی ‌توسعه‌ای سازمان ملل متحد در بخش‌های فنی و تدارکاتی کمیسیون‌های انتخاباتی به مصرف برسد.

به نوشته تلویزیون یک، از طرفی دیگر نیز سفارت آمریکا در کابل گفته است که از شکایات فراوان در مورد امنیت، و نبود میدان بازی هموار و تقلب ناراحت هستیم. ما از تمام نامزدها می‌خواهیم تا اصول کمیسیون مستقل انتخابات را رعایت کرده و به روند دموکراتیک افغانستان احترام بگذارند. ما از نهادهای امنیتی و انتخاباتی می‌خواهیم که تمام تدابیر ممکن را برای یک انتخابات شفاف و مصون که برای مردم افغانستان قابل اعتبار باشد در دست بگیرند.

کلیدواژه