میزان 03, 1398 19:25 Asia/Kabul
  • آمادگی کنسولگری ایران در هرات برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی

سرکنسول ایران در هرات گفت: تمامی همکاران در سرکنسولگری ایران در هرات به‌صورت شبانه روزی اماده ارائه خدمات به کاروان‌های اربعین هستند و هزینه‌های خدمات کنسولی نیز به حداقل خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس، با فرارسیدن اربعین حسینی همه ساله مشتاقان و عاشقان حضرت امام حسین علیه السلام در افغانستان و با فراهم کردن زمینه‌های سفر از سوی سفارت و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در افغانستان با حضور گسترده خود در این راهپیمایی میلیونی شرکت می‌کنند.

«محمد صدیقی فر» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات در دیدار با مسوولان کاروان‌های زیارتی در این ولایت وعده هرگونه همکاری را به تمامی این کاروان‌ها داد و تاکید کرد که امسال نیز مانند سال‌های گذشته با ارائه خدمات خوب از سوی این سرکنسولگری شاهد حضور چندین هزار نفری زائرین افغان در راهپیمایی میلیونی خواهیم بود.

وی افزود: حضور میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین حسینی بیانگر ارادت خاص مسلمانان جهان به امام حسین علیه السلام بوده و خوشحالیم که مردم مسلمان افغانستان هرساله نسبت به سال گذشته در کنگره میلیونی اربعین در کربلا شرکت می‌کنند.

صدیقی فر با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در ستاد اربعین تلاش می‌کند تا از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کرده و خدمات ویژه، ارزان و به موقع به زائران ارائه کند گفت: در حال حاضر هزینه ویزای دو بار ورود به ایران با اقامت 30 روزه 60 یورو خواهد بود که در هرات تمامی مسوولان کاروان‌های زیارتی باید هزینه‌های سفر زائران را به حداقل برسانند و به دید تجاری به این جریان نگاه نکنند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات گفت: تمامی شرکت‌های زیارتی باید از مراجع قانونی برای اخذ ویزای عراق برای زائران اقدام کنند و این شرکت‌ها با سپردن تعهد به این سرکنسولگری می‌توانند ویزای ایران را زودتر از ویزای عراق از هرات دریافت کنند.

وی برای هماهنگی بیشتر تاکید کرد که به منظور خدمات مطلوب‌تر هماهنگی لازم را با ستاد اربعین خراسان انجام دهند تا از خدمات اسکان، غذا و سایر موارد به زائران در جمهوری اسلامی ایران به‌صورت رایگان بهره‌مند شوند که سبب کاهش هزینه برای زائران خواهد شد.

از سوی دیگر نیز عباس امیری و سادات نمایندگان شرکت‌های زیارتی در مرکز شهر و شهرک جبرئیل هرات نیز با قدردانی از همکاری‌های همه جانبه سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات اعلام کردند که در اربعین امسال نیز 41 شرکت زیارتی با اخذ جواز رسمی از ادارات مخصوص آماده خدمت به زائران امام حسین (ع)‌ در مرکز شهر و حومه‌های آن خواهند بود.

 

کلیدواژه