میزان 06, 1398 12:03 Asia/Kabul
  • نقص در فهرست رأی‌دهندگان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

درحالی که مردم افغانستان با نگرانی‌های بسیار در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، پای صندوق‌ های رأی رفته‌اند، اما با نقص فهرست رأی‌دهندگان در مراکز اخذ رأی روبه‌رو شدند.

به گزارش رادیو دری به نقل از تسنیم، مردم افغانستان که صبح روز شنبه در ولایات مختلف این کشور در مراکز اخذ رأی حضور یافتند، شاکی هستند که نام آنها در فهرست رأی‌دهندگان کاغذی و یا دستگاه‌های بیومتریک نیست، بنابراین نمی‌توانند از حق رأی خود استفاده کنند.

همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که در برخی مراکز اخذ رأی نماینده کمیسیون شکایات انتخاباتی حضور ندارد.

«کریم خلیلی» رهبر حزب وحدت اسلامی و رئیس شورای‌عالی صلح افغانستان در این باره گفت: نقص فهرست رأی‌دهندگان ولایت بدخشان در یکی از مراکز رأی‌دهی در غرب کابل سبب بسته شدن این مرکز شد.

همچنین، «عبداللطیف پدرام» از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نیز پس از دادن رأی خود تصریح کرد، از هم‌اکنون مشکلات در انتخابات به‌وضوع مشاهده می‌شود و اگر روند همین‌گونه پیش برود، نتیجه انتخابات قابل قبول نخواهد بود.

در همین حال، همزمان با آغاز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، کابل و برخی دیگر ولایت این کشور شاهد انفجارهای تروریستی نیز بوده است که تاکنون گروه یا فردی مسئولیت آن را برعهده نگرفته است .

اما، گروه طالبان پیشتر تهدید کرده بود به مراکز رای گیری انتخابات حمله می کند .

کلیدواژه