میزان 07, 1398 13:37 Asia/Kabul
  •  واکنش طالبان به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

گروه طالبان  مشارکت مردم افغانستان در انتخابات ریاست جمهوری روز شنبه را کمرنگ و نشانه مخالفت افغان ها با ادامه حضور نظامیان خارجی در کشورشان دانست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، طالبان امروز دربیانیه‌ای اعلام کرد:  مشارکت پایین مردم در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نشان دهنده مخالفت مردم  با ادامه «اِشغال» این کشور است.

طالبان در این بیانیه مدعی شد در روز انتخابات 530 حمله  در سراسر افغانستان انجام داده که بر اثر این حملات  258 نیروی امنیتی کشته و 164 تن دیگر زخمی شدند.

این در حالی است که پژواک بزرگترین آژانس خبرى مستقل  افغانستان در آماری متفاوت  اعلام کرد روز گذشته 113 حمله توسط گروههای مخالف مسلح  صورت گرفت که در نتیجه آن دستکم 32 نفر کشته و 123 تن دیگر زخمی شدند.

به گفته برخی منابع از نه میلیون وششصد هزارنفری که  برای شرکت درانتخابات ریاست جمهوری افغانستان نام نویسی کرده بودند حدود  دو میلیون نفر در انتخابات دیروز شرکت کرده اند.

با این حال هنوز آمار دقیقی از میزان مشارکت مردم در انتخابات دیروز از سوی منابع رسمی منتشر نشده است. اما قرار است کمیسیون انتخابات افغانستان تا دو روز دیگر میزان مشارکت مردم درانتخابات دیروز  را اعلام کند.

کلیدواژه