موسوی: ایران حامی انتخابات افغانستان است
(last modified 1398-07-08T11:22:45+00:00 )
میزان 08, 1398 15:52 Asia/Kabul
  • موسوی: ایران حامی انتخابات افغانستان است

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: این کشور حامی افغانستانی با ثبات و امن است و همواره در گفت‌وگوهایی که با گروه‌های افغان داشته بر این سیاست خود پافشاری کرده و به آن ادامه می‌دهد.

به گزارش ایرنا، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز (دوشنبه) در نشست خبری با رسانه‌های داخلی و خارجی به تشریح آخرین تحولات در عرصه سیاست خارجی پرداخت.

موسوی درباره اهمیت انتخابات اخیر ریاست جمهوری در افغانستان و راه‌حل تأمین صلح در این کشور گفت: ایران موافق هرگونه اتخاذ شیوه‌های مسالمت آمیز و دموکراتیک برای کشورها در منطقه است. اینکه رویکرد انتخابات انتخاب شده و گزینه دولت و ملت افغانستان است، ایران از این رویکرد حمایت می‌‌کند. راه‌حل مسائل موجود در افغانستان حضور همه نیروها و کنشگران سیاسی در افغانستان می‌دانیم که با حمایت و هدایت دولت مرکزی افغانستان وارد پروسه‌ای شوند که منجر به صلح و ثبات در این کشور و به تبع آن در منطقه شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران حامی افغانستانی با ثبات و امن است و همواره در گفت‌وگوهایی که با گروه‌های افغان داشته بر این سیاست خود پافشاری کرده و به آن ادامه می‌دهد.

کلیدواژه