میزان 08, 1398 17:12 Asia/Kabul
  •  ادعای شماری از نامزدهای انتخاباتی افغانستان مبنی بر پیروزی در انتخابات

در حالی که ۱۹ روز تا اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان باقیمانده است، شماری از نامزدها خود را پیروز انتخابات اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، دو روز پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ، تیم‌های انتخاباتی «اشرف غنی»، «عبدالله عبدالله»، «گلبدین حکمتیار» و «حکیم تورسن» مدعی پیروز انتخابات شده و گفتند انتخابات به دور دوم کشیده نمی شود .

«امرالله صالح» معاون اول تیم انتخاباتی «دولت‌ساز» به رهبری اشرف غنی گفت براساس آماری که این تیم دریافت کرده بین 60 تا 70 درصد مردم به تیم دولت‌ساز رأی داده‌اند و این تیم پیروز انتخابات است.

عبدالله عبدالله رهبر تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» نیز امروز در کنفراس خبری گفت: این تیم با اختلاف از دیگر نامزدها آرای بیشتری را کسب کرده و این تیم دولت آینده افغانستان را تشکیل خواهد داد.

گلبدین حکمتیار رئیس  حزب اسلامی افغانستان و حامی گروه تروریستی داعش  نیز روز گذشته مدعی شده بود که بطور یقین پیروز انتخابات ریاست جمهوری است.

از سوی دیگر «تورسن»  نیز به رسانه‌ها گفته است  در انتخابات روزشنبه  رئیس‌جمهور آینده افغانستان است.

این در حالی است که کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان از نامزدان و طرفداران آنها خواسته تا از پیش‌داوری درباره نتایج انتخابات پرهیز کنند.

«حبیب الرحمن ننگ» رئیس دبیرخانه کمسیون انتخابات نیز گفت:هیچ نامزدی حق ندارد پیش از موعد خود را پیروز انتخابات بخواند و تنها کمیسیون می‌تواند نتیجه انتخابات را اعلام کند.

کلیدواژه