میزان 09, 1398 09:02 Asia/Kabul
  •  واکنش تیم اشرف غنی به سخنان عبدالله عبدالله

 معاون اول تیم انتخاباتی «محمداشرف غنی» به سخنان «عبدالله عبدالله» رهبر تیم «ثبات و همگرایی» واکنش نشان داد و از آنها خواست اجازه دهند کمیسیون انتخابات، نتیجه را اعلام کند.

به گزارش ایرنا، «امرالله صالح» شب گذشته  درنشست خبری در کابل اعلام کرد نتایج  انتخابات ریاست جمهوری  به عهده کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان است .

وی به صورت تلویحی اشرف غنی  را پیروزانتخابات  خواند ودر عین حال  گفت   تیم های انتخاباتی  باید به اراده ملت افغانستان احترام گذاشته و به قانون تن دهند.

پیش از این عبدالله عبدالله  رهبر تیم ثبات و همگرایی افغانستان ، تیم خود را برنده انتخابات  دانست و گفت این تیم  دولت آینده را تشکیل خواهد داد.

وی، تیم رقیبش را به تقلب سازمان یافته متهم کرد و از کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی خواست  به شکایت های مستند آنها رسیدگی کند.

عبدالله عبدالله هرچند تأکید کرد  منتظر اعلام نتایج از طریق کمیسیون انتخابات خواهد ماند اما تصریح کرد ، تیم وی  رأی لازم برای تشکیل دولت را کسب کرده است.

کمیسیون انتخابات افغانستان نیز اعلام کرد هیچ تیمی اجازه ندارد پیش داوری کرده و قبل از نتایج ، خود را برنده اعلام کند .

چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز شنبه با رقابت 13 نامزد از جمله « اشرف غنی » و « عبدالله عبدالله » در چهار هزار و ۷۵۶ مرکز رای برگزار شد. 

کمیسیون مستقل  انتخابات افغانستان اعلام کرد  نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری  27 میزان  و نتایج نهایی آن نیز  هفتم نوامبر  اعلام خواهد شد.

 

کلیدواژه