میزان 14, 1398 17:01 Asia/Kabul

خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در ولایت هرات با حضور مقامهای بلندپایه‌ای از جمله مسئولان اداره ولایت هرات، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل و سرکنسول این کشور درهرات به صورت رسمی افتتاح شد.

به گزارش رادیودری، در مراسم با شکوهی که به همین مناسبت در محل خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در هرات برگزار شده بود، بر تعمیق روابط نیک و حسنه بین ۲ کشور اسلامی تاکیدشد و به منظور بالابردن سطح این روابط بین دو ملت باهم برادر ایران و افغانستان موضوعات مهمی مطرح گردید.

محمدرضا بهرامی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل در سخنرانی‌اش گفت: “خانه فرهنگی که در ولایت هرات از سوی جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شده، می‌تواند نقطه عطفی در همکاری‌های مشترک و افزایش روابط نیک و حسنه باشد.”

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین تاثیرات ایجاد این مرکز فرهنگی، بالا بردن درک مشترک ۲ دولت از یک دیگر است، اظهار داشت: این اقدام با ارزش زمینه ساز دوستی‌ها و روابط قوی‌تر بین ۲ ملت مسلمان و همسایه خواهد شد.

بهرامی با اشاره بر اینکه ولایت هرات صاحب یکی از قوی‌ترین فرهنگ‌های دنیا که برخواسته از تمدن و عظمت بزرگ مردم این منطقه از افغانستان است دانست و افزود: در مسائل فرهنگی، ولایت هرات حتی از کابل هم اهمیت فراوان و بیشتری دارد و این گره خورده در تاریخ پربار آن می‌باشد.

جزئیات بیشتر در گزارش خبرنگار رادیودری:

کلیدواژه