میزان 14, 1398 18:18 Asia/Kabul
  • سخنگوی وزارت خارجه افغانستان برکنار شد

رئیس جمهور افغانستان سخنگوی وزارت خارجه این کشور را به دلیل اظهارات غیرمسئولانه برکنار کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس جمهورافغانستان سخنگوی وزارت خارجه این کشور را به دلیل اظهارات غیرمسئولانه برکنار کرد. 

«صدیق صدیقی» سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت: غنی طی حکمی «میرویس ناب» سفیر اسبق افغانستان در ترکمنستان را به حیث معاون همکاریهای اقتصادی وزارت امور خارجه تعیین کرد. 

وی همچنان تا تعیین سخنگوی جدید این وزارت از امور دفتر سخنگوی سرپرستی خواهد نمود. سرپرست سخنگوی سابق به دلیل اظهارات غیرمسوولانه اش برکنار شده است. 

صبغت الله احمدی، در واکنش به سفر هیات طالبان به پاکستان گفته بود: صلح از اولویت‌ها و نیاز مردم افغانستان، ما باید یک روز به صلح برسیم."

وی در ادامه تاکید کرده بود که کابل از تلاش هر کشوری استقبال می‌کند و امیدوار است که پاکستان برای کشاندن طالبان به پای میز مذاکره با دولت افغانستان رو راست و عملی کار کند.

در روزهای گذشته یک هیأت طالبان به رهبری ملاعبدالغنی برادر، رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر به اسلام آباد سفر کرده و مقام‌های پاکستانی هم ازاین هیات استقبال گرم کردند.

اما «صدیق صدیقی» سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان در واکنش به این سفر قبلا گفته بود:" میزبانی از گروهی که هنوز دست به خشونت می‌زند، خلاف تمام اصول روابط میان کشورها است".

صدیقی گفته بود که این نشست‌ها کمکی به روند صلح افغانستان نمی‌کند و او اضافه کرده بود:"پروسه (روند) صلح تنها وقتی می‌تواند نتیجه داشته باشد که مالکیت و رهبری آن به دست دولت افغانستان باشد. هنوز هم تعهدی در گروه طالبان نسبت به صلح نمی‌بینیم."

کلیدواژه