میزان 15, 1398 13:10 Asia/Kabul

مسئولان محلی در ولایت هرات از دست داشتن فرمانده پلیس ولسوالی گذره در فساد اداری، اخذ رشوه و داشتن یک زندان شخصی حکایت دارند و می گویند: این فرد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، جنرال امین الله امرخیل قوماندان امنیه هرات ضمن تائید این خبر می گوید که (سلیمان خان فرمانده پلیس ولسوالی گذره) که قصد داشت از چنگ نیروهای امنیتی فرار کند در ولسوالی پشتون زرغون بازداشت و خلع سلاح شده است.

قوماندان امنیه ولایت هرات خاطر نشان کرد که سلیمان خان  با سو استفاده از صلاحیت های وظیفوی باعث آزار و اذیت مردم شده بود و متهم است که 40هزار دالر را به منظور اجرات غیرقانونی از فردی دریافت کرده است.

در همین حال عبدالاحد ولیزاده سخنگوی فرماندهی پلیس هرات در گفتگو با رادیودری این رویداد را به گونه دیگری توضیح داد و گفت: قومان سلیمان که به حیث قوماندان امنیه ولسوالی گذره اجرای وظیفه میکرد، متهم به انجام امورغیرقانونی است و در مراحلی نیز از مردم اخاذی کرده و تحت پیگرد نیروهای امنیتی و کشفی قرار داشت.

ولیزاده با بیان اینکه سلیمان خان مقادیری جنگ افزار و ۳ دستگاه موتر پلیس را نیز با خود برده بود، تصریح کرد: نیروهای امنیتی در ولسوالی پشتون زرغون در شرق شهر هرات خودروهای حامل وی و همراهانش را متوقف کرده و آنان را خلع سلاح کرده اند.

این مقام امنیتی هرات با اشاره بر اینکه ‌فرمانده سلیمان از محل رویداد متواری شده و تا کنون مشخص نیست که به کجا رفته است ، خاطر نشان کرد: نیروهای استخباراتی و امنیتی در حال در تعقیب وی هستند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.

کلیدواژه