میزان 19, 1398 15:30 Asia/Kabul
  • حمله‌ به خانه‌ معاون رهبر گروه طالبان در پاکستان

منابع ارشد امنیتی افغانستان اعلام کردند، روز پنجشنبه 2 مهاجم در محله‌ مسلم تاون شهر کویته به خانه‌ ملا برادر معاون سیاسی طالبان حمله‌ کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، منابع ارشد امنیتی به تلویزیون یک افغانستان خبر دادند که حوالی ساعت هفت و نیم بامداد روز پنجشنبه 2 مهاجم به نام‌های «حکمت‌الله» و «عصمت‌الله» در محله‌ مسلم تاون شهر کویته به خانه‌ ملا برادر معاون سیاسی طالبان حمله‌ کردند.

این منابع امنیتی اضافه کردند: افراد وابسته به ملا ذاکر قیوم، یکی از رهبران طالبان در کویته این حمله را ساماندهی کرده و در پی آن یکی از محافظان ملا برادر و یکی از مهاجمان کشته شده‌اند.

هرچند دلیل اصلی این حمله تاکنون مشخص نیست؛ اما ظاهراً  اختلاف رهبران طالبان بر سر ریاست دفتر سیاسی این گروه در قطر و جانشینی احتمالی ملا هیبت‌الله سبب افزایش اختلاف‌های در میان طالبان شده است.

طبق این گزارش، «ملایعقوب» پسر ملا عمر، رهبر پیشین این گروه با ملاذاکر در تلاش دارند ملا هیبت‌الله، رهبر کنونی گروه طالبان و سراج‌الدین حقانی، رییس شبکه‌ حقانی را برای برکناری ملابرادر از سمت ریاست دفتر سیاسی این گروه در قطر  تحت فشار قرار دهند.

این در حالی است که به گفته‌ منابع امنیتی افغانستان، سازمان اطلاعاتی پاکستان یا آی اس آی در تلاش است تا ملابرادر به رهبری طالبان انتخاب شود.

این در حالی است که ملا برادر سال‌ها زندانی حکومت پاکستان بود. حامد کرزی، رییس‌جمهوری پیشین به این باور بود که ملابرادر طرف‌دار صلح است و به همین منظور خواستار آزادی او از زندان پاکستانی‌ها شده بود.

کلیدواژه