میزان 22, 1398 19:08 Asia/Kabul
  • ثبت بیش از ۱/۷ میلیون رای بیومتریک در انتخابات افغانستان

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، ثبت بیش از یک میلیون و هفتصد هزار رای بیومتریک را گام مهمی برای شفاف سازی انتخابات ریاست جمهوری این کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، براساس اعلام کمیسیون انتخابات افغانستان از مجموع ۲۶ هزار و ۵۶۸ مرکز اخذ رای، آرای بیومتریک ۲۲ هزار و ۵۸۸ مرکز در سرور مرکزی ثبت شده که گام مهمی در شفاف سازی انتخابات ریاست جمهوری این کشور محسوب می‌شود.

«رحیمه ظریفی» عضو کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت: از مجموع 22 هزار و 588 مرکز اخذ رای، اطلاعات یک میلیون و 737 هزار و 78 رای توسط دستگاه‌های بیومتریک به سرور مرکزی انتقال یافته است.

وی خاطر نشان کرد که آرای 3 هزار و 980 مرکز دیگر نیز در آینده وارد سرور مرکزی خواهد شد.

پیش از این، رئیس سنای افغانستان و بسیاری از اعضای تیم «دولت ساز» به ریاست محمد اشرف غنی بر شمارش آرای غیر بیومتریک تاکید کرده بودند.

سازمان ملل نیز در بیانیه جدید خود از ثبت آرای بیومتریک حمایت کرده است.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ۲۸ سپتامبر/6میزان، همراه با بمب گذاری و ناآرامی گروه طالبان برگزار شد که درمجموع از ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار واجد شرایط رای دهی، دو میلیون و 695 هزار و 890 نفر در آن شرکت کردند.

طبق گزارش کمیسیون انتخابات افغانستان، نتایج ابتدایی 19 اکتبر و نتایج نهایی آن هفتم نوامبر، اعلام خواهد شد.

 «محمد اشرف غنی» رییس جمهوری کنونی و عبدالله عبدالله رییش شورای اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان از جمله افراد مطرح در انتخابات ریاست جمهوری این کشور هستند که احتمال پیروزی آنها بیش از دیگران است.

کلیدواژه