تاکید بر شکست راهبرد نظامی آمریکا در افغانستان
(last modified Sat, 19 Oct 2019 06:01:18 GMT )
میزان 27, 1398 10:31 Asia/Kabul
  • تاکید بر شکست راهبرد نظامی آمریکا در افغانستان

شرکنندگان در نشست امنیتی هرات، راهبرد نظامی امریکا در جنگ افغانستان را شکست خورده خواندند .

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری آوا، در کنفرانس امنیتی هرات که روز جمعه با حضور 16 کشور برگزار شد، والی این ولایت، راهبرد 18 ساله حضور نظامی امریکا در افغانستان را غلط و بی هدف خواند و گفت: این جنگ، جز تداوم ناامنی، کشتار و تخریب زیر ساخت های کشور دستاورد دیگری نداشته است .

"عبدالقیوم رحیمی" از گروههای درگیر در افغانستان خواست از راه گفت وگوهای داخلی به جنگ پایان دهند و صلح و ثبات و آرامش را به این کشور بازگردانند . 

"رنگین دادفر اسپنتا " رئیس هیات مشورتی "انستیتو مطالعات استراتژیک" افغانستان نیز حضور نظامیان خارجی در این کشور با همکاری پاکستان را عامل اصلی جنگ خواند و گفت: یورش آمریکا به افغانستان از سال 2001 تاکنون به ناامنی در این کشور دامن زده است .

اسپنتا با تاکید براینکه مردم از جنگ خسته شده اند و خواهان امنیت و برقراری صلح در افغانستان هستند، گفت: تنها راه حل نجات کشور از این بحران، گفت وگو بین گروهای مختلف درگیر در داخل است .

همچنین، «رولاند کوبیا» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان هم اعلام کرد، تنها راه رسیدن به صلح در این کشور آتش‌بس طرف‌های درگیر و مذاکرات گروهها با یکدیگر است.

این اظهارات درحالیست که طالبان خروج نظامیان خارجی به فرماندهی آمریکا از افغانستان را پیشرط مذاکره با دولت اعلام کرده است.

کلیدواژه