میزان 29, 1398 14:28 Asia/Kabul
  • سفر سرزده رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به افغانستان

پس از سفر غیرمنتظره "مارک اسپر" وزیر دفاع آمریکا به افغانستان، رئیس مجلس نمایندگان این کشور نیز بطور سرزده وارد کابل شد.

به گزارش خبرگزاری "آوا"، "نانسی پلوسی" Nancy Pelosi رئیس مجلس نمایندگان آمریکا یکشنبه شب وارد کابل شد و با "اشرف غنی" رئیس جمهوری و "عبدالله عبدالله" رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان دیدار و درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و روند مذاکرات صلح در این کشور گفت وگو کرد.

اشرف غنی در این دیدار گفت: صلح برای دولت افغانستان اولویت دارد ولی صلحی که به رهبری و مالکیت افغان ها باشد و ارزش قانون اساسی و حقوق زنان در آن حفظ شود.

رئیس جمهوری افغانستان همچنین افزود: گروههای تروریستی داعش و القاعده هنوز هم به عنوان تهدیدی جدی برای امنیت این کشور بشمار می روند و طالبان نیز زمینۀ فعالیت این گروه ها را فراهم می کند.

عبدالله عبدالله نیز در دیدار با "نانسی پلوسی" گفت: صلح واقعی از اولویت‌های مردم افغانستان است و دولت وحدت ملی هم برای دست یافتن به آن وپایان دادن به جنگ، آماده هرنوع همکاری است. 

پلوسی درحالی سرزده به کابل سفر کرد که پیش از آن "مارک اسپر" وزیر دفاع آمریکا نیز روز یکشنبه سفری غیرمنتظره به افغانستان داشت.

کارشناسان این سفرها را آنهم در زمانی که اعلام نتیجه انتخابات 28 سپتامبر/6میزان ریاست جمهوری افغانستان به تعویق افتاده است، در ادامه سیاستهای مداخله جویانه مقامات آمریکا می دانند.

کلیدواژه