شرکت هیئت طالبان به رهبری ملا برادر در نشست چین
(last modified 1398-08-01T06:54:48+00:00 )
عقرب 01, 1398 11:24 Asia/Kabul
  • شرکت هیئت طالبان به رهبری ملا برادر در نشست چین

سخنگوی طالبان اعلام کرد که هیئت این گروه به رهبری ملا برادر در نشست بین الافغانی شرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «سهیل شاهین»سخنگوی طالبان در صفحه توئیتر خود نوشت: هیات طالبان به رهبری ملا برادر در یک نشست که قرار است دربارۀ گفتگوهای صلح افغانستان در چین برگزار شود، شرکت خواهد کرد.

چین اعلام کرده است که به زودی میزبان نشست بین الافغانی با حضور نمایندگان طالبان و احزاب سیاسی عمده و دولت افغانستان خواهد بود. 

همچنین دولت افغانستان نیز اعلام کرد که نمایندگان دولت نیز در نشست چین حضور خواهند داشت.

این در حالی است که اسلام آباد نیز روز گذشته اعلام کرد که در نشست سه جانبه چین، روسیه و آمریکا در مسکو درباره صلح افغانستان حضور خواهد یافت. 

به نوشته دیلی تایمز، قرار است نمایندگان ویژه چین، آمریکا و روسیه در مسکو نشستی برگزاری کرده و در مورد چگونگی از سرگیری گفتگوهای آمریکا و طالبان رایزنی کنند. 

این در حالی است که  «زلمی خلیل‌زاد» نماینده ویژه آمریکا در افغانستان دور جدید سفرهای خود را به بروکسل، پاریس و مسکو برای از سرگیری مذاکرات صلح افغانستان آغاز کرده است.

طبق این گزارش، خلیلزاد قرار است در بروکسل و پاریس، با متحدین آمریکا از جمله اتحادیۀ اروپا، سازمان پیمان اتلانتیک شمالی یا ناتو و سازمان ملل متحد در رابطه با چگونگی سرعت بخشیدن به تلاش‌ها برای دستیابی به صلح در افغانستان رایزنی کند.

همچنین خلیلزاد در مسکو  قرار است خلیل‌زاد با همتایان روسی و چینی در مورد پایان جنگ در افغانستان دیدار و گفتگو کند.

کلیدواژه