شرکت نکردن دولت افغانستان در نشست چهار جانبه مسکو
(last modified 1398-08-03T14:17:43+00:00 )
عقرب 03, 1398 18:47 Asia/Kabul
  • شرکت نکردن دولت افغانستان در نشست چهار جانبه مسکو

دولت افغانستان در نشست چهارجانبه صلح این کشور در مسکو (پایتخت روسیه) شرکت نمی‌کند .

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، « ناجیه انوری»  سخنگوی وزارت امور صلح دولت افغانستان روز جمعه اعلام کرد، کابل برای شرکت در نشست چهارجانبه صلح افغانستان که امروز به میزبانی روسیه برگزار می‌شود نماینده‌ای اعزام نکرده است.

«ناجیه انوری» افزود، دولت افغانستان از هرنوع گفت‌وگو بین‌الافغانی به عنوان یک اصل استقبال می‌کند؛ اما توقع می‌رود که این گفت‌وگوها منجر به پیشرفت مذاکرات صلح شود.

نشست چهارجانبه مسکو قرار است امروز جمعه  با حضور مقامات ارشد روسیه، چین، آمریکا و پاکستان  در مسکو برگزار شود و طرفین راه‌های برقراری صلح در افغانستان را بررسی کنند .

 3 روز دیگر نیز چین میزبان نشست بین‌الافغانی صلح خواهد بود.

طالبان از آمادگی خود برای شرکت در این نشست خبر داده و براساس گزارش‌ها شماری از شخصیت‌های سیاسی افغان نیز در آن حضور خواهند یافت اما دولت افغانستان هنوز تصمیمش را درباره شرکت در این نشست اعلام نکرده است.

این در حالیست «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا اواسط سپتامبر 2019 مذاکرات با گروه طالبان را پس از برگزاری 9 دور مذاکره در قطر، متوقف کرد.

تاکنون مذاکرات نمایندگان آمریکا با گروه طالبان نه تنها نتیجه ای برای مردم افغانستان نداشته است، بلکه باعث شده تا جنگ، درگیری و حملات تروریستی در این کشور بیشتر نیز شود.

کلیدواژه