عقرب 04, 1398 15:11 Asia/Kabul
  • اعلام آمادگی کابل برای شرکت در نشست صلح به میزبانی پکن

دولت افغانستان برای حضور در گفت وگوهای صلح این کشور به میزبانی چین اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، «صدیق صدیقی» سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان روز شنبه در پیامی از طریق شبکه های اجتماعی اعلام کرد، کابل در یک فرصت مناسب، فهرست شرکت کنندگان را برای حضور در نشست بین افغان ها در چین به پکن ارائه خواهد کرد .

دولت چین که قرار است در آینده ای نزدیک نشست میان افغان ها را با حضور نمایندگان طالبان و چهره های سیاسی افغانستان برگزار کند، از دولت این کشور به صورت رسمی دعوت کرده تا در این نشست شرکت کند.

"محمد اشرف غنی" رییس جمهوری افغانستان نیز در هجدهمین نشست سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها در باکو گفت: افغان ها برای مدیریت روند صلح افغانستان آمادگی کامل دارند .

گروه طالبان هم اعلام کرد، هیات این گروه به ریاست «ملا عبدالغنی برادر» رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر، در این نشست شرکت می کند.

درهمین حال،برخی گزارش ها از تعویق گفت وگوهای صلح در چین حکایت دارد، زیرا قرار بود این نشست روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته برگزار شود، اما اکنون بدون بیان هیچ دلیلی،گفته می شود با چند روز تاخیر برگزار خواهد شد.

تحرکات منطقه ای در روند صلح افغانستان بار دیگر شدت یافته است به گونه ای که مسکو نیز میزبان نشست چهارجانبه روسیه، آمریکا، چین و پاکستان درباره روند صلح افغانستان بود.

کلیدواژه