اسد 01, 1400 14:36 Asia/Kabul
  • مراکز آموزشی افغانستان به گونه تدریجی بازگشایی می شوند
    مراکز آموزشی افغانستان به گونه تدریجی بازگشایی می شوند

وزارت معارف افغانستان اعلام کرد: مکاتبی که در نتیجه شیوع موج سوم کرونا تعطیل شده بودند، به صورت تدریجی بازگشایی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار رادیودری، این وزارتخانه در اطلاعیه ای نوشته است که براساس یک طرح مشترک، روند برگزاری امتحانات سالانه و چهار و نیم ماهه مکاتب هفته آینده آغاز می‌شود.

در اعلامیه آمده است که اگر امتحانات سالانه سال تعلیمی ۱۳۹۹ در مناطق گرمسیر تکمیل نشده باشد، ادامه این روند چهارشنبه هفته آینده (۶ اسد/ مرداد) با توجه به سفارش‌های وزارت صحت از سر گرفته می‌شود.

وزارت معارف افغانستان همچنین افزوده است: «مکاتب مناطق سردسیر از تاریخ دوم تا پنجم اسد/ مرداد آمادگی لازم را برای تدویر امتحانات چهار و نیم ماهه اتخاذ نمایند و از تاریخ ششم تا پایان ماه اسد/ مرداد امتحانات چهار و نیم ماهه را با در نظرداشت شرایط صحی و رعایت فاصله اجتماعی در فضای باز در دو یا سه شیفت برگزار نمایند.»

این وزارتخانه مکاتب دولتی و خصوصی را مکلف ساخته است که در جریان اخذ امتحانات سالانه و چهار و نیم ماهه، پوشیدن ماسک، خودداری از تجمعات، فاصله اجتماعی و برگزاری امتحانات در فضای باز را رعایت کنند.

گفتنی است که مکاتب و دانشگاه‌های ۱۶ ولایت افغانستان، در تاریخ ۱۰ جوزا/ خرداد به دلیل گسترش موج سوم ویروس کرونا تعطیل شد، ولی با سیر صعودی آمار مبتلایان کرونا و مرگ و میر ناشی از آن، در ۲۴ جوزا/ خرداد تمامی مکاتب، پوهنتون‌ها و سایر مراکز آموزشی در سراسر این کشور تعطیل اعلام شد.

وزارت معارف افغانستان گفته که قرار است نهادهای تحصیلی و تعلیمی به گونه تدریجی بازگشایی شوند؛ اما هنوز تصمیم نهایی در این مورد گرفته نشده است.

حامد عبیدی، سخنگوی وزارت تحصیلات عالی گفته است که این وزارتخانه طرح بازگشایی تدریجی دانشگاه‌ها را ترتیب کرده، ولی هنوز رایزنی در این مورد با وزارت صحت عامه نهایی نشده است.

مکاتب و مراکز آموزشی افغانستان تا سه ماه دیگر تمدید شد

کلیدواژه