پیام انجمن دوستی ایران و افغانستان به مناسبت درگذشت محمد سرور رجایی
(last modified 1400-05-08T10:58:26+00:00 )
اسد 08, 1400 15:28 Asia/Kabul
  • پیام انجمن دوستی ایران و افغانستان به مناسبت درگذشت محمد سرور رجایی
    پیام انجمن دوستی ایران و افغانستان به مناسبت درگذشت محمد سرور رجایی

انجمن دوستی ایران و افغانستان در بیانیه‌ای با تسلیت درگذشت محمد سرور رجایی شاعر و نویسنده افغان، تلاش بی‌وقفه در کار، حمایت جانانه از هویت فرهنگی ملت خود و باور داشتن به ارزشهای فرهنگی دو ملت ایران و افغانستان را از ویژگی های ممتاز او برشمرد.

به گزارش رادیو دری، در بیانیه‌ انجمن دوستی ایران و افغانستان آمده است: او که جامۀ استادی زبان و ادبیات فارسی دری در دانشگاه هرات را بر تن داشت، سالهای اخیر عمر با برکت خود را صرف جمع آوری اطلاعات و خاطرات مربوط به شهیدان ایرانی حاضر در جهاد افغانستان و شهدای افغانستانی دفاع مقدس ایران کرد.

این بیانیه می افزاید:تلاش بی‌وقفه در کار، صداقت در کلام ، حمایت جانانه از هویت فرهنگی ملت افغانستان، باور داشتن به ارزشهای فرهنگی دو ملت ایران و افغانستان، مقاومت در برابر سختی‌ها و فشارهای زندگی در مهاجرت از ویژگی های منحصر به فرد و ممتاز زنده یاد رجایی است و به حقیقت خلاء حضور آن عزیز هیچگاه جبران نخواهد شد. 

انجمن دوستی ایران و افغانستان یاد آور شده است که این استاد گرانمایه و پرتلاش، دبیری چند دوره جشنواره «قند پارسی»، جشنواره خانه ادبیات  افغانستان را نیز در کارنامه خود داشت  و انتشار مجله باغ ویژه کودکان افغانستانی هم از دیگر فعالیتهای وی در این سالها بود و نیز از مرحوم رجایی دهها مقاله، یادداشت و گزارش دربارۀ روابط فرهنگی ایران و افغانستان  به یادگار مانده است. 

محمدسرور رجایی شاعر و نویسندۀ  فعال افغانستانی هفتمین روز از ماه اسد بر اثر عوارض ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در تهران درگذشت  و پیکر او امروز در جوار مزار شهید سید مرتضی آوینی در بهشت زهرا تهران به خاک سپرده شد.

پیکر زنده یاد «محمد سرور رجایی» در خانه ابدی اش آرام گرفت

محمد سرور رجایی درگذشت

کلیدواژه