سنبله 15, 1400 18:24 Asia/Kabul
  • بازگشایی دانشگاه های غیردولتی در افغانستان
    بازگشایی دانشگاه های غیردولتی در افغانستان

دانشگاه های غیردولتی افغانستان پس از تسلط طالبان بر‌ کل این کشور براساس دستورالعمل این گروه بازگشایی شدند .

به گزارش رادیو دری ،طالبان چندی پیش اعلام کرد: دانشگاه های غیردولتی افغانستان باید با حفظ دستور العمل های وزارت آموزش عالی (طالبان) از پانزدهم سنبله آغاز به کار کنند. 

جداسازی دختران و پسران دانشجو از دستورالعمل های طالبان برای آغاز به کار دانشگاه های غیردولتی در افغانستان اعلام شده است.

رئیس دانشگاه غیردولتی ابن سینا در استان بلخ افغانستان گفت: براساس شیوه نامه طالبان عمل کردیم و در میان صفوف دانشجویان دختر و پسر، پرده کشیدیم.هنوز زمان بازگشایی دانشگاه های دولتی افغانستان وهمچنین آغاز مدرسه دختران دانش آموز از کلاس ششم به بعد مشخص نشده است.

خبر دیگر اینکه طالبان اعلام کرده که از سرمایه گذاری آلمان در افغانستان و کمک های بشردوستانه، درمانی، تحصیلی و زیرساخت استقبال می کند. ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در مصاحبه با نشریه آلمانی بیلد که امروز دوشنبه منتشر شد، گفت: دولت آلمان می تواند کار آفرین های خود را به سرمایه گذاری در افغانستان تشویق کند و مسیر سرمایه گذاری و تضمین امنیت این شرکت ها نیز هموار خواهد شد.

آلمان در کنار اتحادیه اروپا شرایطی را برای از سرگیری حضور دیپلماتیک در کابل و کمک ها در زمینه توسعه روابط مطرح کرده و از طالبان خواسته به حقوق بشر به ویژه در مورد زنان احترام بگذارد.

کلیدواژه