سنبله 25, 1400 08:43 Asia/Kabul
  • دانشجویان افغانستانی بورسیه دانشگاه علم و فرهنگ ایران می‌شوند
    دانشجویان افغانستانی بورسیه دانشگاه علم و فرهنگ ایران می‌شوند

دانشگاه علم و فرهنگ ایران، بورسیه شهریه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و فرصت مطالعاتی برای استادان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور افغانستان تخصیص داد.

به گزارش رادیودری، سیدسعید هاشمی از اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان و نخبگان کشور افغانستان خبر داد و گفت: امکان استفاده از بورسیه شهریه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه های کشور افغانستان و فرصت مطالعاتی برای استادان نخبه کشور افغانستان فراهم شده و مطابق آیین‌نامه دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی و معاونت پژوهشی این دانشگاه افراد واجد شرایط در کشور افغانستان می توانند از این بورسیه  بهره‌مند شوند.

هاشمی با اشاره بر قرابت‌های تاریخی، دینی، فرهنگی و زبانی دو کشور ایران و افغانستان اظهار داشت: دانشجویان افغان یکی از گروه‌های پرجمعیت دانشجویان بین‌المللی در ایران هستند و روند تقاضای این گروه برای تحصیل در ایران همواره افزایشی بوده است.

رییس دانشگاه علم و فرهنگ ایران افزود: موفقیت‌های دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی این دانشگاه در ایجاد شبکه‌های بین‌المللی علمی و پژوهشی و همچنین استقبال خوب دانشجویان افغان برای پذیرش در دانشگاه علم و فرهنگ موجب شده تا تمهیدات ویژه‌ای برای تحصیل نخبگان این کشور در دانشگاه علم و فرهنگ در نظر گرفته شود.

نهایی شدن بورسیه های تحصیلی ایران برای دانشجویان افغان

کلیدواژه