میزان 07, 1400 11:27 Asia/Kabul
  • آغاز هفتمین همایش بین المللی شمس و مولانا در خوی
    آغاز هفتمین همایش بین المللی شمس و مولانا در خوی

مدیر اجرایی همایش بین المللی شمس و مولانا گفت: هفتمین دوره این همایش بین المللی علمی و فرهنگی به مناسبت روز بزرگداشت شمس، در شهرستان خوی آغاز شده و به مدت چهار روز برگزار می‌شود‎.

رضا جعفرپور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در این رویداد علمی بین المللی که به مدت چهار روز برگزار خواهد شد، ۱۲ نفر از اساتید برجسته کشور و ۱۱ ‏نفر از اساتید و پژوهشگران کشورهای فرانسه، آمریکا، اسپانیا، ترکیه. بنگلادش و لبنان سخنرانی و مقالات خود را در حوزه ‌های ادبی و عرفانی و معرفتی درخصوص شمس و مولانا ارائه می‌کنند.

مدیر اجرایی همایش بین المللی شمس و مولانا ادامه داد: هم‌چنین سخنرانان داخلی و خارجی جدیدترین پژوهش‌ها و مقالات خود را با موضوع شمس و مولانا ارائه خواهند کرد که ‏علاقمندان می‌توانند با وارد شدن به پیوند همایش از برنامه‌های این رویداد بین المللی استفاده کنند.

جعفرپور‏ افزود: برنامه حضوری بزرگداشت عارف بزرگ قرن هفتم هجری شمس ‏تبریزی نیز هفتم مهرماه/میزان، با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری و با حضور حداقلی علاقمندان و جمعی از مسولان ‏کشوری و منطقه‌ای در مجتمع فرهنگی و هنری خوی برگزار خواهد شد.

وی رونمایی از کتاب مجموعه مقالات ششمین همایش بین المللی شمس و مولانا، رونمایی از پروژه موزه شمس تبریزی ‏به صورت مجازی و حقیقی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی و موسسه ایکوم را از ‏دیگر برنامه‌های این روز اعلام کرد که به دلیل شرایط کرونایی شهرستان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور حداقلی ‏دوستداران شمس و مولانا خواهد بود.

هفتمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا

کلیدواژه