میزان 28, 1400 12:14 Asia/Kabul
  • برگزاری همایش بین‌ المللی ایران شناسی در جهان
    برگزاری همایش بین‌ المللی ایران شناسی در جهان

نخستین همایش دوسالانه بین المللی ایران شناسی در جهان با میزبانی دانشگاه گیلان (شمال ایران) آغاز شد.

به گزارش رادیودری،  نخستین همایش دوسالانه بین المللی ایران شناسی در جهان،  با میزبانی دانشگاه گیلان و به صورت ویدئو کنفرانسی برای مدت ۲ روز از امروز  چهارشنبه آغاز شد.

"عباس پناهی"  دانشیار تاریخ دانشگاه گیلان و دبیر اجرایی همایش دوسالانه بین المللی ایران شناسی در جهان،  درباره جزئیات این همایش گفت: این همایش با تلاش مرکز مطالعات ایران، بالکان و اروپای مرکزی، دانشگاه گیلان، دانشگاه علامه طباطبائی، پژوهشگاه مطالعات علوم انسانی، دانشگاه صوفیه بلغارستان و انجمن ایرانی تاریخ برگزار شده است.
پناهی افزود: در  این همایش کشورهایی از جمله جمهوری آذربایجان، روسیه، ژاپن، بلغارستان، رومانی، کانادا، بوسنی، ترکیه، افغانستان، پاکستان، گرجستان و ارمنستان مشارکت دارند.

دبیر اجرایی همایش دوسالانه بین المللی ایران شناسی در جهان خاطرنشان کرد: مقالات ارسالی به همایش نشان دهنده توجه به پژوهش های ایران شناسی در داخل و خارج از ایران است. 
به گفته پناهی، ۲۲۵ مقاله از پژوهشگران خارجی و داخلی به دبیرخانه همایش دوسالانه بین المللی ایران شناسی در جهان ارسال شد که در مجموع ۱۴۰ مقاله به تایید داوران علمی این همایش رسید.
دبیر اجرایی همایش با بیان اینکه مشارکت پژوهشگران از دانشگاه های ایران و دپارتمان های کشورهای یاد شده نشانگر اهمیت مطالعات ایرانی در خارج از مرزهای ایران است، افزود: امید است این همایش گامی دیگر در جهت شناسایی فرهنگ و مطالعات ایرانی در جهان باشد.

پیام رئیس بنیاد ایران‌شناسی در همایش بین‌المللی ایران و تمدن جهان سازی

کلیدواژه