میزان 29, 1400 11:47 Asia/Kabul
  • آغاز رقابت‌های قرآنی قاریان افغانستان به مناسبت هفته وحدت
    آغاز رقابت‌های قرآنی قاریان افغانستان به مناسبت هفته وحدت

مسئولین ریاست شورای اخوت اسلامی هرات می گویند که در سال جاری نیز همانند سال‌های گذشته به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت اسلامی، مسابقات بزرگ قرآنی را در سطح افغانستان با حضور قاریان و حافظان ملی و بین المللی برگزار کرده اند.

به گزارش رادیودری، حجت الاسلام حاج سعید رضازاده؛ معاون شورای اخوت اسلامی هرات می گوید که دور نهایی مسابقات قرآنی تحت نام "محمد (ص) اسوه وحدت" از طرف شورای اخوت اسلامی هرات به مناسبت هفته وحدت برگزار شد.

به گفته وی، قاریانی که در این مسابقات شرکت کرده‌اند از ولایت‌های هلمند، نیمروز، فراه، بادغیس، بلخ، قندهار، هرات و از شهر مشهد از کشور جمهوری اسلامی ایران می باشند.

حجت الاسلام رضازاده علاوه کرد که در این مسابقات در دو بخش حفظ و قرائت حدود ۳۰ تن از قاریان و حافظان اهل سنت و تشیع شرکت کرده اند.

به گفته معاون شورای اخوت اسلامی هرات، امسال مانند سال گذشته قاریان بین‌المللی از کشورهای دیگر به دلیل کرونا و وضعیت سیاسی افغانستان دعوت نشده اند؛ اما قاریان بین المللی افغانستان مقیم ایران در این برنامه دعوت شده و قرار است که در جمعه پیش‌رو به تلاوت بپردازند.

او همچنین خاطرنشان ساخت که با همکاری مرکز مدرسه‌القرآن هرات، یک تن از قاریان بین‌المللی نیز در بخش خواهران دعوت شده که قرار است در روزهای آینده وارد هرات شود و در یک همایش برای خواهران قرائت نماید.

همه ساله با فرارسیدن هفته وحدت اسلامی در هرات از سوی شورای اخوت اسلامی و نهادهای همسو و همکار در این ولایت برنامه های مختلفی جهت تجلیل از این مناسبت بزرگ اسلامی برگزار می گردد که همواره مورد استقبال پرشور جوانان قرار می گیرد.

کلیدواژه