دلو 02, 1400 14:49 Asia/Kabul
  • «قهرمان» ایرانی واجد شرایط اسکار بهترین فیلم
    «قهرمان» ایرانی واجد شرایط اسکار بهترین فیلم

آکادمی اسکار، فیلم ایرانی «قهرمان» را به عنوان واجد شرایط در رشته بهترین فیلم انتخاب کرد.

به گزارش رادیو دری، آکادمی اسکار فهرستی از ۲۷۶ فیلم واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم نود و چهارمین دوره این جوایز سینمایی را منتشر کرد که فیلم ایرانی «قهرمان» به کارگردانی " اصغر فرهادی " از جمله فیلم‌های این فهرست است.

قرار است  امسال ۱۰ فیلم به صورت قطعی به عنوان نامزد نهایی شاخه بهترین فیلم معرفی شوند، بر خلاف چند سال اخیر که این عدد بین ۵ تا ۱۰ فیلم متغیر بود. 

فیلم سینمایی " قهرمان " نماینده سینمای ایران  در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۲ نیز هست و به فهرست نامزدهای اولیه شامل ۱۵ فیلم نیز راه یافته است. 

همه این ۲۷۶ فیلم دارای معیارهای واجد شرایط شامل نمایش در یک سینمای تجاری در یکی از شش منطقه شهری آمریکا  از جمله لس آنجلس و پنج ناحیه شهر نیویورک بین ۱ مارس تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ بوده و حداقل به مدت هفت روز متوالی در این سینماها اکران شده‌اند. 

فیلم سینمایی «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی  از ۷ ژانویه به صورت محدود و از ۲۱ ژانویه به صورت عمومی در سینماهای آمریکا و همزمان در سامانه نمایش آنلاین آمازون اکران می‌شود. 

رای‌گیری نهایی برای معرفی نامزدهای نهایی نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار  ۲۷ ژانویه  آغاز می شود و اول فوریه  به پایان می‌رسد و نامزدهای نهایی تمامی شاخه‌ها نیز روز ۸ فوریه 2022   اعلام می‌شود.

فیلم ایرانی "قهرمان" بهترین فیلم جشنواره " اسلو" شد

کلیدواژه