حوت 25, 1400 14:27 Asia/Kabul
  • رونمایی از بزرگترین نخ نگاری دنیا در ایوان انتظار تهران
    رونمایی از بزرگترین نخ نگاری دنیا در ایوان انتظار تهران

بزرگترین طرح نخ نگاری دنیا با موضوع امام دوازدهم شیعیان جهان در آستانه نیمه شعبان در ایوان انتظار تهران اجرا و رونمایی شد.

15 شعبان سال 1443 هجری قمری برابر با 18 مارس 2022، مصادف با سالروز میلاد فرخنده حضرت مهدی (عج) امام دوازدهم شیعیان جهان است.

به گزارش رادیو دری، سیدمحمد نقیب سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی مترو تهران با بیان اینکه پروژه نخ نگاری که در ایوان انتظار میدان ولیعصر (عج) تهران اجرا و نصب شده بزرگترین پروژه نخ نگاری ایران و دنیا است افزود، بزرگترین ابعاد نخ نگاری ثبت شده در گینس به قطر دو متر است، در حالی که طرح کار شده نخ نگاری در ایوان انتظار تهران در دایره ای به قطر ۳.۲ متر کار شده که از این جهت رکورد جهانی این کار در دنیا شکسته می شود.

نقیب تصریح کرد، در ساخت این طرح بیش از هشت کیلومتر نخ و همچنین ۳۶۰ میخ مورد استفاده قرار گرفته است.

حضرت مهدی (عج) در سحرگاه نیمه شعبان‌ سال 255 هجری قمری در سامرا دیده به جهان گشودند؛ پدر بزرگوار ایشان، امام حسن عسکرى (ع) و مادرشان، بانوى گرامى «نرجس خاتون» بودند.

حضرت مهدی(عج) پس از تولد، حدود پنج سال تحت سرپرستی پدر بزرگوارشان به صورت نیمه مخفی زندگی کردند.

پس از شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام در سال 260 هجری قمری دوره غیبت صغری آغاز شد و تا سال 329 هجری قمری ادامه پیدا کرد. در این دوره حضرت مهدی (عج) از طریق چهار نائب به ادامه امور مردم می‌پرداختند.

دوران غیبت کبری امام زمان نیز از سال 329 هجری قمری شروع شده است.

شعرخوانی شعرای افغان در محفل «یاقوت انتظار» قم

کلیدواژه