حوت 26, 1400 17:16 Asia/Kabul
  • نمایشگاه آثار هنرمندان هراتی در مشهد برپا می‌شود
    نمایشگاه آثار هنرمندان هراتی در مشهد برپا می‌شود

نخستین بار در ایران در آستانه فرارسیدن نوروز و سال جدید، نمایشگاهی از آثار هنرمندان صنایع دستی هرات در مشهد گشایش می یابد.

 در این نمایشگاه که با عنوان «هرات جان» برگزار می شود، آثار ۲۰ هنرمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی هرات از29 حوت تا هفتم ماه حمل  در پردیس آرامگاه فردوسی به نمایش در می آید.

رایزن فرهنگی ایران در هرات در این باره گفت: در این نمایشگاه آثار کاشی سنتی، کاشی هفت‌رنگ، بافت پارچه‌های ابریشمی، هنر شیشه و مهره، قالی، نمدمالی، جواهرسازی، مسگری، خوشنویسی، نقاشی، تذهیب و همچنین هنرهای معاصر ارائه و در  برخی از این رشته‌ها و هنرها کارگاه آموزشی نیز برگزار می شود.

مجید خالق‌نیا اضافه کرد: هم اکنون حدود ۵۰ رشته صنایع‌دستی در شهر هرات فعال است که در این بین قالی بافی، شیشه‌سازی و شَعربافی از سابقه بیشتری برخوردار است.

این نمایشگاه با همکاری دفتر نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی، اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی و موسسه توسعه گردشگری هشت‌یار به منظور تعامل بیشتر افغانستان و ایران و همچنین معرفی و آشنایی ایرانیان با هنر، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی هرات در  برگزار می‌شود. 

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی زنان در هرات

نمایشگاه صنایع دستی زنان تحت عنوان "ساخت افغانستان" در هرات برگزار شد

کلیدواژه