حمل 02, 1401 14:38 Asia/Kabul

نمایشگاه آثار صنایع دستی و گردشگری با عنوان «هراتِ جان» صبح امروز با حضور مسوولان گردشگری ولایت هرات و استان خراسان رضوی در محل موزه خراسان بزرگ افتتاح شد.

وحیدالله سلطانی آمر گردشگری هرات در گفتگو با غزل حسین زاده خبرنگار رادیو دری گفت: این نمایشگاه نخستین نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی هرات است که در قالب هفته فرهنگی با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی برگزار می شود.

وحیدالله سلطانی افزود: در این نمایشگاه بخشی از صنایع دستی و هنری هرات مانند چرم و پوست، سفالگری، زیو آلات سنتی، آثار تذهیب، نقاشی، خوشنویسی و سنگ به نمایش در آمده است تا مخاطبان بتوانند از توانمندی های هرات در قالب یک نمایشگاه دیدن کنند.

وی با اشاره به برپایی چندین نمایشگاه هنری از آثار هنرمندان ایرانی در هرات اضافه کرد: این نمایشگاه و برنامه های مشابه آن مقدمه ای برای توسعه اشتراکات و تعاملات فرهنگی بین ایران و افغانستان به ویژه شهرهای مشهد و هرات است.

نمایشگاه هرات جان در مشهد برپا شد

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز در حاشیه افتتاح این نمایشگاه به خبرنگار رادیو دری گفت: ظرفیت هنرمندان هراتی در این نمایشگاه بالاتر از سطح انتظار است و با توجه به این اشتراکات و توانمندی ها، زمینه برای توسعه همکاری ها فراهم است.

سید جواد موسوی با بیان اینکه  مشهد، شهر جهانی سنگ است، همکاری های دوجانبه در بخش هایی مانند فرآوری سنگ های قیمتی را از مهم ترین زمینه های فعالیت مشترک میان مشهد و هرات دانست.

وی همچنین مشهد را شهر برکت و کرامت و شهری جهانی خواند و از تلاش ها برای تسهیل در صدور روادید بین ایران و افغانستان در گردشگری تاریخی و سلامت خبر داد.

نمایشگاه «هراتِ جان» تا هفتم حمل در بوستان کوهسنگی مشهد پذیرای علاقمندان به هنر و صنایع دستی است.

 نمایشگاه آثار هنرمندان هراتی در مشهد برپا می‌شود

نمایشگاه دستاوردهای مهاجران افغانستانی مقیم ایران 

 

 

 

کلیدواژه