ثور 02, 1401 12:28 Asia/Kabul
  • برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی هنرمندان افغانستانی و ایرانی در پاکدشت
    برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی هنرمندان افغانستانی و ایرانی در پاکدشت

بیش از ۹۰ اثر در بخش‌های نقاشی، نگارگری و خوشنویسی هنرمندان ایران و افغانستان در نمایشگاهی در نگارخانه کمال الملک پاکدشت، در معرض دید عموم علاقمندان قرار گرفته است.

به گزارش رادیو دری، تاجیک، عضو انجمن فرهنگیان و هنرمندان مهاجر افغانستان گفت: اگر چه ایران و افغانستان با مرزهای سیاسی از هم جدا شده اند اما میان مردم هر دو کشور هیچ فاصله ای وجود ندارد و آثار فاخری که امروز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده، می تواند این امر را ثابت کند.

 تاجیک افزود: در نمایشگاهی که در نگارخانه کمال الملک پاکدشت برپا شده، بیش از ۹۰ اثر در بخش‌های نقاشی، نگارگری و خوشنویسی هنرمندان دو کشور در معرض دید عموم علاقمندان قرار گرفته است که ۲۰ نفر از هنرمندان کودک نیز آثار خود را به نمایش گذاشتند.

به گفته تاجیک، مردم ایران و افغانستان از مشترکات زیادی همچون زبان، فرهنگ، هنر و صنایع دستی برخوردارند که تقویت هر یک از این اشتراکات، می‌تواند به نزدیک شدن بیش از پیش مردم آن‌ها کمک کرده است.

عضو انجمن فرهنگیان و هنرمندان مهاجر افغانستان افزود: تا کنون برنامه‌های فرهنگی مشترک متعددی بین هنرمندان ایرانی و افغانستانی در شهرستان پاکدشت برگزار شده که این امر موجب شناخت بیشتر از ظرفیت‌های ملت دو کشور داشته و شناخت آنان را با یکدیگر بیشتر می‌کند.

قابل یادآوری است که این نمایشگاه به مدت یک هفته در نگارخانه کمال الملک پاکدشت، واقع در مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی (ره) برپا خواهد بود.

نمایشگاه دستاوردهای مهاجران افغانستانی مقیم ایران 

کلیدواژه