اسد 03, 1401 15:47 Asia/Kabul
  • دانشجویان ۱۱۷ کشور در ایران تحصیل می‌کنند
    دانشجویان ۱۱۷ کشور در ایران تحصیل می‌کنند

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران گفت: ۱۰۸ هزار دانشجو از ۱۱۷ کشور برای سال تحصیلی جاری در دانشگاههای مختلف ایران ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش رادیو دری، «محمد محمدی مسعودی» مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران روز دوشنبه در آئین پایانی شانزدهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور در مشهد ، مرکز استان خراسان رضوی،شمال شرق ایران، افزود: دستیابی به مرجعیت علمی از برنامه‌های مهم است و دولت ایران قصد دارد زیرساختهای لازم در این زمینه را فراهم کند.
محمدی مسعودی با بیان اینکه اگر به نحو احسن دانشگاههای ایران در رشته های مختلف معرفی به کشورهای مختلف معرفی شود، رغبت دانشجویان خارجی به تحصیل در ایران بیشتر می‌شود، تصریح کرد: هم اکنون در برخی از کشورها رشته های کارشناسی ارشد راه اندازی شده است و استاد ایرانی در آنجا تدریس می‌کند.
مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران افزود: بر طبق آمارهای غیر رسمی، افزون بر ۳۰۰ هزار دانشجو در خارج از کشور تحصیل می کنند که همه آنها یک فرصت برای ایران به شمار می‌روند.
شانزدهمین همایش سه روزه اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور با حضور ۶۵ دانشجو در مشهد، امروز به کار خود پایان داد.

دانشجویان افغانستانی در صدر دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های ایران

کلیدواژه