سنبله 25, 1401 10:21 Asia/Kabul
  • پایان هفتمین کنگره جهانی رهبران مذاهب و ادیان سنتی
    پایان هفتمین کنگره جهانی رهبران مذاهب و ادیان سنتی

هفتمین کنگره جهانی رهبران مذاهب و ادیان سنتی که با حضور 130 هیات مذهبی، سیاسی و فرهنگی از 60 کشور در شهر نورسلطان، قزاقستان جریان داشت، پس از دو روز با صدور بیانیه پایانی به کار خود پایان داد.

به گزارش رادیو دری ؛ پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان و قاسم ژورمات توکایف، رئیس جمهوری قزاقستان در بیانیه پایانی این کنگره بین‌المللی، بار دیگر تنها راه کاستن از خشونت‌های دینی و مذهبی، تروریسم و افراط‌گرایی را همگرایی و همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان و نقش آفرینی رهبران دینی برای بازگرداندن صلح و امنیت در جهان عنوان کردند.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که ریاست شورای سیاستگذاری ادیان در جمهوری اسلامی ایران را نیز برعهده دارد، با مترو‌لیتن آنتونی ولوکولامسک، معاون اسقف اعظم مسیحیان ارتدوکس روسیه دیدار و گفت وگو کرد.

معاون اسقف اعظم روسیه پس از این ملاقات، گفت: ایران و روسیه گفت وگو‌های منظمی در حوزه ادیان دارند و به زودی نیز در مسکو میزبان دور جدیدی از این گفت وگو‌ها خواهیم بود.

همچنین، دائورن آبایف، وزیر فرهنگ و ورزش جمهوری قزاقستان در دیدار با حجت‌الاسلام ایمانی‌پور، ضمن گفت وگو درباره راه‌های تقویت همکاری‌های فرهنگی و اجرایی شدن توافقنامه فرهنگی بین دو کشور، گفت: باتوجه به اشتراکات عمیق بین ایران و قزاقستان، خوشبختانه روابط فرهنگی فی مابین در سطح بالایی قرار دارد و با اجرایی شدن توافقنامه فرهنگی دو طرف، این مناسبات نزدیکتر هم خواهد شد.

کنگره هفتم رهبران مذاهب و ادیان سنتی در حالی به کار خود پایان داد که خشونت‌های قومی و مذهبی، تروریسم و افراط‌گرایی، جای جای جهان را ناامن کرده است.

کلیدواژه