میزان 21, 1401 08:51 Asia/Kabul
  • برگزاری سمینار تکریم پیامبر مهربانی و بزرگداشت حافظ شیرازی در پاکستان
    برگزاری سمینار تکریم پیامبر مهربانی و بزرگداشت حافظ شیرازی در پاکستان

مراسم بزرگداشت حافظ شیرازی شاعر بزرگ ایران زمین همزمان با هفته وحدت و ایام ولادت باسعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) در پاکستان برگزار شد. 

به گزارش رادیو دری، همزمان با ایام هفته مبارک وحدت و خجسته میلاد پیامبر مهربانی حضرت محمد (ص)سمینار «حافظ پژوهی در شبه قاره» به مناسبت بزرگداشت حافظ شیرازی به اهتمام رایزنی فرهنگی سفارت ایران و با حضور شخصیت‌های برجسته پاکستانی در اسلام‌آباد برگزار شد .

این مراسم با هدف تکریم پیامبر اکرم (ص)، توجه به وحدت و ترویج مودت و ارادت به ساحت نبی مکرم اسلام (ص) و معرفی شاعر نامی ایران، لسان الغیب حافظ شیرازی، معرفی اشعار حافظ در وصف پیامبر (ص)انجام  شد.

چهره‌های فرهنگی، مذهبی و دانشگاهی پاکستان از جمله اساتید زبان فارسی و فعالان حوزه گردشگری، رسانه و پژوهشگران در این رویداد وحدت آفرین حضور یافتند. 

شرکت کنندگان در این گردهمایی اسلامی-فرهنگی اشعار حافظ و علامه اقبال در وصف پیامبر اکرم (ص) را قرائت کرده و سپس فال حافظ نیز گرفته شد.

«احسان خزاعی» رایزن فرهنگی ایران در پاکستان طی سخنانی با تبریک هفته وحدت، ولادت باسعادت پیامبر اکرم (ص)و امام جعفر صادق (ع) با اشاره به اهمیت اشعار شعرای بزرگ ایران زمین در وصف پیامبر اکرم (ص) و نگاه این میراث فرهنگی در دفاع از کرامت انسانی و اصول اسلام گفت: در تقویم ایران بیستم مهرماه/میزان با عنوان روز بزرگداشت حافظ نامگذاری شده است و ایران و پاکستان دو کشور دارای یک روح هستند که سند آن عشق و علاقه مردم به حافظ شاعر بزرگ فارسی گوی است .

خزاعی تاکید کرد، مسلمانان باید با تمسک به قرآن و پیروی از رسول الله (ص) وحدت و برادری را بین خود تقویت کنند و زمینه را برای حرکت به سمت پیشرفت های اسلامی فراهم نمایند.

در همین حال کتاب «فتاوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد توهین به مقدسات اهل سنت» که اخیرا به همت رایزنی فرهنگی ایران در پاکستان به زبان اردو ترجمه و منتشر شده است در حضور شخصیت‌های مذهبی و علمای حاضر در مراسم بین شرکت کنندگان توزیع  گردید.

امروز؛روز بزرگداشت حافظ شیرازی از سخنوران نامی جهان

قالیباف: رمز پیروزی ایران اسلامی، وحدت شیعه و سنی است

کلیدواژه