دلو 15, 1401 09:56 Asia/Kabul
  • کتاب شاعر و پژوهشگر افغان در جشنواره بین المللی شعر فجر شایسته تقدیر شد
    کتاب شاعر و پژوهشگر افغان در جشنواره بین المللی شعر فجر شایسته تقدیر شد

کتاب «هشت رود» اثر محمد کاظم کاظمی شاعر و پژوهشگر افغانستانی ساکن ایران در هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر عنوان شایسته تقدیر را به خود اختصاص داد.

به گزارش رادیو دری؛ در  آیین پایانی هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر که شامگاه جمعه در محل سالن همایشهای صدا و سیما در تهران برگزار شد، در بخش آفرینش‌های ادبی «درباره‌ شعر»، کتاب «هشت رود» اثر محمدکاظم کاظمی شایسته‌ تقدیر شد و مجموعه‌ «قرن‌های بی‌زمان» اثر مهدی محبتی عنوان اثر برگزیده را به خود اختصاص داد.

در این مراسم که با حضور استادان برجسته‌ شعر و ادب فارسی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و مدیرعامل خانه‌ کتاب و ادبیات ایران  برگزار شد، در بخش شعر کودک و نوجوان جایزه‌ منتخب به دو اثر «دلتنگم و میدانی» سروده مریم زندی و «قلب کوه از سنگ نیست» سروده غلامرضا بکتاش اهدا شد.

همچنین در بخش شعر محاوره هیات داوران اثری را برگزیده ندانست و «نسخه مجنون من» سروده پریسا صفاران از انتشارات فصل پنجم را به عنوان شایسته تحسین معرفی کرد.

هیات داوران بخش شعر بزرگسال در حوزه شعر نو نیز اثری را برگزیده ندانست و کتاب «میان جیوه و اندوه»، اثر لیلا کردبچه از انتشارات نگاه را شایسته تقدیر اعلام کرد.

در بخش شعر بزرگسال در حوزه اشعار کلاسیک نیز اثری برگزیده نشد و دو کتاب «زیر ساعت حرم» اثر مریم سقلاطونی از انتشارات سوره مهر و «مرتد» اثر مهدی جهاندار از انتشارات شهرستان ادب عنوان های شایسته تقدیر را به خود اختصاص دادند.

در ادامه‌ مراسم، آیبن نکوداشت شاعر پیشکسوت، فرید طهماسبی برگزار شد و مصطفی محدثی خراسانی از شاعران معاصر درباره او سخنانی را ارائه کرد.

همچنین در بخشی از مراسم، از  شاعران و نویسندگان کشورهای تاجیکستان، ازبکستان، آذربایجان، پاکستان، سوریه و لبنان تجلیل شد.

هفدمین جشنواره بین المللی شعر فجر با حضور شاعران ایرانی و خارجی

انتشار تازه ترین اثر محمد کاظم کاظمی شاعر افغانستانی

کلیدواژه