دلو 23, 1401 09:41 Asia/Kabul

مراسم اختتامیه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با حضور جمعی از اهالی سینما و اصحاب رسانه در برج میلاد تهران برگزار شد.

اختتامیه چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر که از روز ۱۲ بهمن/دلو کار خود را در پردیس سینمایی ملت (خانه رسانه) و برج میلاد (خانه جشنواره) با حضور و اکران ۲۴ فیلم آغاز کرده بود، شنبه شب طی مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان سینمایی، هنرمندان و تنی چند از سفرای کشورهای حاضر در جشنواره و مهمانان خارجی برگزار شد

به گزارش رادیو دری، «سینما متروپل» ساخته محمدعلی باشه آهنگر نیز سه سیمرغ بهترین فیلمبرداری، کارگردانی و بهترین فیلم را دریافت کرد.

فیلم «غریب» در این جشنواره در بخش‌های جلوه‌های ویژه میدانی، بهترین فیلم از نگاه ملی، چهره‌پردازی، طراحی صحنه و بازیگر نقش اول زن موفق به دریافت سیمرغ شد.

در بخش مقاومت نیز جایزه بهترین فیلم توسط داوران به فیلم «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی اهدا شد.

«گل های باوارده»، «یادگار جنوب»، «در آغوش درخت» و «اتاقک گلی» نیز هر کدام دو سیمرغ گرفتند.

«محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین پایانی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: جشنواره باید زایش و نوآوری داشته باشد و این دوره از جشنواره فیلم فجر این ویژگی‌ها را داشت.

اسماعیلی تاکید کرد: سینمای ایران به عنوان مهمترین عنصر هنری در ساحت فرهنگی در جهاد تببین مقام معظم رهبری باید عهده دار ماموریت بزرگ امیدبخشی و ارتقای فضایل اخلاقی در جامعه ایرانی باشد.

اعلام فیلم‌های سودای سیمرغ در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر

کلیدواژه