ثور 19, 1402 11:00 Asia/Kabul

چشمه شهر کهنه تالقان یکی از مکان های تاریخی و مشهور تخار در فصل بهار و تابستان است که مردمان زیادی برای سیاحت از سراسر افغانستان و ولایت های همجوار به اینجا می آیند.

به گزارش عبدالسمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، تخار که با داشتن امکان فرهنگی و فضای سبز به عنوان عروس شهرها یاد می‌شود هرازگاهی میزبانی گردشگران زیادی از ولایت های مختلف افغانستان و حتیٰ بیرون از آن نیز است که شماری زیادی در موسوم بهار به سیر و سیاحت به این ولایت می‌آیند و از داشته های طبیعی آن لذت می‌برند.

در این میان چشمه شهر کهنه در تالقان مرکز این ولایت به یکی از پُر جوش ترین نقاطی تبدیل شده است که این روزها هزاران تن از دور و نزدیک برای سیاحت آن را انتخاب می‌کنند.

سخی داد یکی از کسانی است که از مزار شریف برای سیاحت به تخار آمده و از داشته های طبیعی این چشمه در شهر تالقان لذت می‌برد، او می‌گوید آب و هوای گوارا، غذا های متنوعی وطنی، چشمه‌های پُر از ماهی و میوه‌های تازه به سفر شان در این ولایت لذت خاص داده است.

جوانانی که از ولایت های دیگر برای شناء کردن و لذت بردن به چشمه شهر کهنه تالقان آمده اند می‌گویند جدا از سیاحت با مردمی روبرو شده اند که الگوی از اخلاق و ادب هستند، سید میرزا یکی از این جوانان می‌گوید از چند روز بدینسو به تخار آمده و در کنار بازدید از امکان این ولایت از چشمه خضر در شهر تالقان نیز لذت برده است.

چشمه شهر کهنه تالقان، از جاذبه های گردشگری تخار

در همین حال ذبیح الله انصاری رئیس اطلاعات و فرهنگ تخار می‌گوید که تخار آماده سیاحت است و گردشگران بی آنکه مشکلی وجود داشته باشد می‌توانند از نقاط مختلف این ولایت دیدن نمایند.

چشمه شهر کهنه که برخی ها آن را به چشمه خضر نیز یاد می‌کنند یکی از نقاط معروف در شهر تالقان است که مورخین از آن به عنوان ایستگاه موقت احمد شاه ابدالی یاد می‌نمایند.

رونق صنعت گردشگری در ولایت تخار

کلیدواژه