اسد 22, 1402 12:05 Asia/Kabul
  • تقریظ رهبر معظم انقلاب بر دو کتاب از زندگی یک شهید مدافع حرم
    تقریظ رهبر معظم انقلاب بر دو کتاب از زندگی یک شهید مدافع حرم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با تقریظی (پیرانوشت) بر کتاب‌های «اسم تو مصطفاست» و «سرباز روز نهم» که به زندگی شهید مدافع حرم «مصطفی صدرزاده» می پردازد، از این دو کتاب تجلیل کردند.

به گزارش رادیو دری؛ کتاب «سرباز روز نهم» روایتی از زندگی و زمانه شهید مصطفی صدرزاده در ۶۳۲ صفحه است که در انتشارات راه‌یار منتشر شده و «اسم تو مصطفاست» زندگی‌نامه داستانی این شهید مدافع حرم به روایت همسر شهید است که به قلم راضیه تجار نوشته و در انتشارات روایت فتح در ۲۷۲ صفحه منتشر شده است.

شهید مصطفی صدرزاده فرمانده ایرانی گردان عمار از لشکر فاطمیون

شهید مصطفی صدرزاده با نام جهادی «سید ابراهیم» فرمانده ایرانی گردان عمار از لشکر مقتدر فاطمیون بود که در شب عاشورای سال 1394 در عملیات محرم در منطقه حلب سوریه به دست تروریست های داعش به مقام والای شهادت رسید.

مراسم انتشار تقریظ رهبر انقلاب بر این دو کتاب که ۳۰ مرداد/ اسد همزمان با روز جهانی مسجد در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود و به صورت زنده از رسانه KHAMENEI.IR   و شبکه های سیما پخش خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با بزرگداشت یاد شهید مصطفی صدرزاده،  برخاستن یک جوان نورانی مانند او را از یک روستا در اطراف شهریار امیدآفرین خوانده و فرمودند: ما از این مصطفیٰ‌های صدرزاده در  سراسر کشور بسیار داریم و این‌ها همه امیدبخش است.

پیش از این دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی در برنامه‌های جداگانه‌ای از نویسندگان و راویان کتاب‌های جهاد و شهادت از جمله «نورالدین پسر ایران»، «پایی که جا ماند»، «لشکر خوبان»، «من زنده‌ام»، «آن بیست‌و‌سه نفر»، «وقتی مهتاب گم شد»، «گلستان یازدهم»،«دختر شینا»،«آب هرگز نمی‌میرد»، «فرنگیس»، «در کمین گل سرخ»، «مربع‌های قرمز»، «عصر‌های کریسکان»، «تن‌ها گریه‌کن»، «حوض خون»، «مهاجر سرزمین آفتاب» و «خاتون و قوماندان» تجلیل و یادداشت‌ها و تقریظ‌های رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب‌ها را منتشر کرده بود.

تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «خاتون و قوماندان»

کلیدواژه