میزان 07, 1402 10:51 Asia/Kabul
  • اکران سه فیلم سینمایی طی دوسال گذشته در ولایت بلخ
    اکران سه فیلم سینمایی طی دوسال گذشته در ولایت بلخ

مسئول اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ می گوید، پس از روی کار آمدن حکومت طالبان در این کشور، سه فیلم سینمایی در این ولایت اکران شده است.

به گزارش رادیو دری، "عطا محمد ساهو"، مسئول اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ در مراسم اکران فیلم "گل تباهی" گفت: مسئولین طالبان با تمام هنرمندان و سینماگران همکار هستند و ما تعهد داریم تا زمینه فعالیت های هنری، فرهنگی و رسانه ای را به شکل بهتر فراهم کنیم.

ساهو از راه اندازی برنامه های رقابتی بین سینماگران برای تولید محتوا در افغانستان خبر داد و افزود: در سال جاری بیشتر از ۲۰ فیلم را از هنرمندان ولایت بلخ داشتیم و آن را به مرکز فرستادیم تا بعد از بررسی  مستحق جایزه شوند.

این مقام طالبان اظهارداشت: بودجه مشخص برای حمایت از سینماگران نداریم اما در بخش حمایت مالی حکومت از سینماگران اقدامی صورت خواهد گرفت.

"حاجی محمدآغا"، نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی "گل تباهی" گفت: این فیلم با موضوع آسیب های فردی و اجتماعی اعتیاد به مواد مخدر ساخته شده تا جوانان انگیزه بگیرند و به سمت و سوی مصرف مواد مخدر نروند.

گفتنی است که صنعت سینما در افغانستان طی بیست سال اشغالگری آمریکا  مورد تهاجم فرهنگ غرب قرار گرفته بود و اکنون شمار کثیری از هنرمندان و سینماگران این کشور به شغل دیگری روی آوردند.

آغاز فعالیت‌های سینمایی در افغانستان با اکران ۲ فیلم مستند

کلیدواژه