شهادت شاعر و نویسنده فلسطینی؛ آخرین شعر «هبه ابونداء» با خون سروده شد
(last modified 1402-08-05T11:24:24+00:00 )
عقرب 05, 1402 15:54 Asia/Kabul
  • شهادت شاعر و نویسنده فلسطینی؛ آخرین شعر «هبه ابونداء» با خون سروده شد
    شهادت شاعر و نویسنده فلسطینی؛ آخرین شعر «هبه ابونداء» با خون سروده شد

بانوی شاعر و نویسنده محبوب فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به جنوب باریکه غزه به شهادت رسید.

به گزارش رادیو دری، زمانی که ارتش رژیم صهیونیستی  به بیش از یک میلیون فلسطینی در شمال  باریکه غزه، هشدار داده بود که خانه‌های خود را ترک و برای امنیت خود به سمت جنوب حرکت کنند، "هبه ابونداء" رمان‌نویس و شاعر فلسطینی هم مانند صدها هزار تن از هموطنانش به خانه بستگانش در خان یونس در جنوب غزه پناهنده شد، اما جنوب غزه امن تر از شمال آن نبود و یک هفته بعد، شاعر ۳۲ ساله در حمله صهیونیست‌ها به شهادت رسید.

ابونداء روز ۲۰ اکتبر و ساعاتی پیش از شهادتش در صفحه فیس‌بوک خود نوشته بود: به خدا قسم، ما در غزه یا شهیدیم و یا شاهد آزادی خود و همگی صبر می‌کنیم تا ببینیم که کجا خواهیم بود. خداوندا! همگی انجام وعده حق تو را انتظار می‌کشیم.

هبه ابونداء  در دوران زندگی هنری اش، سه مجموعه شعر را تالیف کرد و در سال ۲۰۱۷ در جایزه خلاقیت شارجه در بخش رمان با داستان "اکسیژن برای مردگان نیست" مقام دوم و در رقابت های"ناهید الریس" مقام اول را در بخش داستان کوتاه کسب کرده بود.

در پی شهادت مظلومانه ابونداء، بسیاری از مردم در شبکه‌های اجتماعی ادای احترامی برای او نوشتند و او را «دختر غزه»، «جنگجوی امید» و «نویسنده خاص» نامیدند.

هبه در مقدمه کتابش (اکسیژن برای مردگان نیست) می‌گوید: «چنگال‌هایتان را از گوشت ما بیرون بکشید، دست از گندم‌های ما بکشید، گریبان بال‌هایمان را رها کنید… نمی‌توانید این انقلاب را متوقف کنید، بر شما در شهرهای حفاظت‌شده‌تان دست می‌یابیم، شما را به بدن‌هایمان و چشمانمان  و رویاهایمان و انقلابمان محاکمه می‌کنیم.»

«طوفان الاقصی» از پنجره نگاه شاعر افغانستانی

وائل الدحدوح؛ نماد مقاومت مردم غزه

کلیدواژه